Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:57:10 GMT

آخرین آمار جهانی کرونا به تفکیک کشورها +جدول

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۱۱۲

آخرین آمار جهانی کرونا به تفکیک کشورها +جدول

طبق آخرین آمار جهانی با عبور تعداد مبتلایان به کرونا از ۶میلیون نفر, مجموع آنها به ۶میلیون و ۳۳هزار و ۸۱۴ نفر در جهان رسید؛ آمریکا با مجموع یک‌میلیون و ۷۹۳هزار و ۵۳۰ مبتلا در صدر جدول جهانی قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه 6 میلیون و 33 هزار و 814 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 366 هزار و 890 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 2 میلیون و 661 هزار و 145 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

بیشتر بخوانید: فواید کرونا برای عراق!+ عکس قربانیان کرونا در آمریکا به مرز ۱۰۳ هزار نفر رسید

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 25 هزار و 69 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و 793 هزار و 530 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 104 هزار و 542 آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با افزایش 29 هزار و 526 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 468 هزار و 338 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 27 هزار و 944 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 8 هزار و 572 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 387 هزار و 623 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 4 هزار و 374 روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به‌ترتیب با 285 هزار و 644, 271 هزار و 222, 232 هزار و 248, 186 هزار و 835, 183 هزار و 19 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه و هند نیز به‌ترتیب با 173 هزار و 763 و 162 هزار و 120 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز، کشورهای آمریکا، اسپانیا و برزیل به‌ترتیب با 519 هزار و 569, 196 هزار و 958 و 193 هزار و 181 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم آمریکا ویروس کرونا روسیه اسپانیا فرانسه آلمان برزیل دست داده اند جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است که بیشترین مبتلایان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

شهنام عرشی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور اظهار کرد: شیوع بالای بیماری سرخک به دلیل ضعف برنامه واکسیناسیون در کشورهای همسایه به‌ویژه در شرق کشور و تردد اتباع غیر آن‌ها به شکل مجاز یا غیرمجاز، تهدید مستمر برای دستاورد حذف سرخک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از چرخش ویروس شامل هشدارهای مکرر به دانشگاه‌ها جهت واکسیناسیون به موقع اطفال و رفع موارد تاخیری واکسیناسیون انجام شد؛ همچنین واکسیناسیون جمعی در مناطق جنوب شرقی کشور شامل استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دلیل پر خطر بودن منطقه ورود مهاجرین از نقاط مرزی به داخل کشور انجام شد و بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک ۹ ماه تا ۷ سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار گرفتند.

عرشی ادامه داد: همچنین اعلام شد که در تمام نقاط کشور به تمام اتباع غیر ایرانی تازه‌وارد از مناطق بومی بیماری در گروه‌های سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال یک نوبت واکسن حاوی سرخک و سرخجه تزریق شود که بر این اساس بالغ بر ۶۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تعداد ۸۴۹۱ مورد تب و بثورات ماکولوپاپولار (نوعی ضایعه پوستی) در سال ۱۴۰۲ شناسایی و گزارش شده است؛ از این تعداد ۸۳۱۰ مورد تست آزمایشگاهی انجام شده است و تعداد ۶۱۲ مورد تاییدشده آزمایشگاهی سرخک گزارش شد. این تعداد موارد سرخک در ۲۱ استان کشور رخ داده است.

به گفته وی، از نظر ملیت ۵۵۶ مورد ایرانی، ۵۵ مورد افغانستانی و یک مورد پاکستانی بودند.

عرشی با بیان این‌که ۳۵۸ مورد دربیمارستان بستری بودند، گفت: کاهش موارد در غیرایرانی‌ها می‌تواند به دلیل اثر بخشی واکسیناسیون جمعی این گروه در دی ماه سال ۱۴۰۱ باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ابتلا در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی گزارش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: جهت افزایش سطح ایمنی در استان‌های پر خطر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برنامه ریزی برای واکسیناسیون نوبت صفر سرخک در شش ماهگی انجام شده که در بهمن ماه ۱۴۰۲ به اجرا در آمده است؛ حفظ درصد پوشش واکسیناسیون MMR نوبت اول ( ۱۲ ماهگی ) و نوبت دوم ( ۱۸ ماهگی) بالاتر از ۹۵ درصد و تقویت مستمر نظام مراقبت استاندارد بیماری برای محافظت از دستاورد حذف سرخک و سرخجه ضروری است زیرا ویروس‌های سرخک وارده به کشور، به سرعت ممکن است در سطح کشور به چرخش دربیایند.

لازم به ذکر است؛ تصویر زیر تعداد موارد سرخک تأییدشده آزمایشگاهی را در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899026

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • اطلاع‌نگاشت آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها