Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:44:39 GMT

زمان حضور دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۲۰۷

زمان حضور دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص نحوه بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی دانشجویان علوم پزشکی هم‌زمان از روز شنبه ۱۷ خرداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و قطعا خوابگاه‌ها نیز با ظرفیت کمتری آماده اسکان دانشجویان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها در حد توان و شرایط خود در حال آماده سازی خوابگاه های دانشجویی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی هم درحال فراهم کردن مقدمات کار از جمله ضد عفونی هستند تا از ۱۷ خرداد بتواند دانشجویان را اسکان دهند. پیش بینی می‌شود که در هر اتاق حداکثر ۲ نفر اسکان یابند.

خدابنده‌لو درمورد پرداخت هزینه خوابگاه‌ها گفت: در این مدت که دانشجویان در خوابگاه نبودند، نیاز به پرداخت هزینه ندارند، به عبارتی هزینه‌ای بابت نبودن در خوابگاه ها دریافت نمی‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در روزهای گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند به این معنی که خوابگاه‌ها به طور کامل خالی از سکنه نشده بود، افزود: دانشجویانی که کارآموزی و کارورزی یا در بخش های بالینی حضور دارند در روزهای گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند.

وی با یادآوری این که فاصله‌گذاری فیزیکی در خوابگاه ها و کلاس درس رعایت می‌شود، افزود: بسیاری از کلاس های درسی به صورت مجازی برگزار شده و دانشجویان برای رفع اشکال در دانشگاه حاضر می شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: از ۱۷ خرداد همه دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه ها حاضر نمی شوند بلکه حضور آنان براساس زمان بندی اعلامی خواهد بود.

خدابنده‌لو تاکید کرد: قرار نیست همه دانشجویان در کلاس‌ها حضور یابند، به همین دلیل دانشگاه‌ها با ظرفیت کمتری کلاس ها را برگزار می کنند و فاصله گذاری فیزیکی در این مکان ها رعایت می شود.

وی به برگزاری امتحانات دانشجویان اشاره کرد و گفت: برنامه امتحانات قطعا به صورت مرحله ای برگزار می شود تا همه به صورت همزمان در دانشگاه برای امتحانات حضور پیدا نکنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که دانشجویانی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در خوابگاه ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اقداماتی نظیر تب سنجی برای این دانشجویان انجام می‌شود ولی از آنان تست تشخیصی کرونا گرفته نمی‌شود.

خدابنده لو در خصوص تعداد دانشجویان علوم پزشکی مبتلا به کرونا هم گفت: آماری از میزان ابتلای این دانشجویان به کرونا نداریم اما تاکنون هیچ دانشجوی علوم پزشکی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده است.

وی به برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام تست کرونا از دانشجویانی که در بخش‌های کرونایی مشغول خدمت بوده اند اشاره کرد و افزود: مقرر شد در استان‌ها از دانشجویان حاضر تست کرونا بگیرند تا برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به ویروس در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان علوم پزشکی علوم پزشکی خوابگاه ها دانشگاه ها خدابنده لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم