Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این تعداد چوب آلات توسط قاچاقچیان از طریق استان‌های همجوار وارد استان شده بود و در انباری در روستای کوهساره بخش هیر نگهداری می‌شد که با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان محل نگهداری شناسایی و با اخذ مجوز قضایی ورود به محل با همکاری عوامل نیروی انتظامی بخش هیر توانستیم محموله قاچاق را کشف و ضبط نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این راستا یک نفر متخلف دستگیر و پس از تکمیل پرونده جهت اعمال مجازت‌های قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه نیرو‌های یگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق استان فعالیت داشته و با متخلفین برخورد جدی خواهند داشت افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

او از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی ومرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی بوده اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی نیروی انتظامی قاچاق چوب آلات جنگلی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صلاح الدینی عصر دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: دستگاه قضایی بدون اغماز با قانون شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می‌دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی از الویت‌های مهمی دستگاه قضایی است گفت: منابع طبیعی به عنوان ضابط خواص و بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه اراضی ملی در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه متخلفین در حوزه منابع طبیعی برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت، بیان کرد: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان عنوان کرد: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضایی هستیم.

فرهادی اظهار داشت: دستگاه قضایی با اشراف کامل در حوزه مسائل منابع طبیعی با اتخاد تدابیر پیشگیرانه نقش بسزایی درحراست از منابع طبیعی و جنگل‌های استان دارد، لذا برای تحقق این امر منابع طبیعی شهرستان نیز آمادگی کامل را دارد.

کد خبر 6098883

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب