Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@17:48:34 GMT

رادیو نمایش پیشتاز آثار راه یافته به جشنواره ABU

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۵۰۸

رادیو نمایش پیشتاز آثار راه یافته به جشنواره ABU

رادیو نمایش با سه اثر برگزیده از مجموع ۱۶ اثر رادیویی ارسالی سازمان صدا و سیما به جشنواره ABU بیشترین تعداد آثار رادیویی را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، از مجموع ۱۶ اثر رادیویی ارسالی صدا و سیما به جشنواره ABU بیشترین تعداد آثار رادیویی به رادیو نمایش با سه اثر اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش کوتاه ساعت ۱۰:۰۲ نوشته فرهاد امینی، مستند نمایشی مثلث آتش به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، و نمایش بلند عروس گازلی گل از مجموعه پشت سایه شب به کارگردانی آشا محرابی ۳ اثر از رادیو نمایش هستند که به جشنواره ABU امسال راه یافته اند.

بر اساس این گزارش آشا محرابی کارگردان نمایش بلند «عروس گازلی گل» این اثر را کاری در ژانر وحشت عنوان کرد که مریم تاجیک نویسندگی آن را بر عهده دارد.

همچنین فرهاد امینی درباره نحوه تولید نمایش کوتاه «ساعت 10:02» گفت: نمایش کوتاه ساعت ده و دو دقیقه بر اساس یک ایده صرفا صوتی شکل گرفته و با همکاری جمعی از دوستان مرکز هنرهای نمایشی ضبط شده است. ایده اصلی این بود که نمایشی طراحی شود که صرفا متکی به صوت باشد و در مدیومهای دیگر قابل پخش نباشد؛ در واقع این نمایش تلاشی برای شکلی از تنظیم رادیویی است که از ایده اولیه تا کل ساختار داستانی را در یک قالب کاملا صوتی و متکی بر صدا شکل خواهد داد، به این معنا که تمام ساختار دراماتیک اثر متکی بر یک اتفاق صوتی است.

امینی افزود: تم اصلی این نمایش تنهایی است و نمایش در یک خانه سالمندان اتفاق می افتد و با استفاده از یک عنصر دراماتیک صوتی تنهایی یک پیرمرد را در این خانه سالمندان نشان می دهد. از منظر ساختاری این اثر متکی بر پایان بندی است و اوجگاه دراماتیک به صورت در کلایمکس و پیچش پایانی داستان اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است «10:02» موفق به کسب عنوان نمایش برگزیده در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تهران شد و حالا برای نشان دادن ظرفیتهای نمایش کوتاه در رادیو نمایش به ای بی یو ارسال شده است.

در ادامه ژاله محمدعلی تهیه کننده مستند نمایشی «مثلث آتش» گفت: این اثر مستندی نمایشی به نویسندگی زهرا کولیوند است و این نویسنده با مراجعه به آتش نشانی درباره حادثه پلاسکو و با افرادی که از حادثه پلاسکو زنده مانده بودند مصاحبه کرد  و آنها یک سری فیلم و صدا از روز حادثه در اختیار رادیو نمایش قرار دادند که از ماحصل صداهای فیلم و مصاحبه ها و نمایش، مستند نمایشی مثلث آتش تولید شد.

محمد علی اضافه کرد: «مثلث آتش» 36 دقیقه است و کاملا بر اساس واقعیت ساخته شده و تلاش کردیم آن را مستند گونه روایت کنیم .

گفتنی است جشنواره سالانه ABU Prizes میان تولیدات رادیویی و تلویزیونی رسانه‌های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه دربخش های رادیویی وتلویزیونی برگزار و برگزیدگان نهایی آن طی مراسمی اعلام می‌شوند.

امور جشنواره‌های بین‎المللی در اداره‎کل بین‌الملل صداوسیما، عهده‌دار بررسی، انتخاب و ارسال آثار برگزیده رادیو تلویزیونی رسانه ملی به جشنواره‌های مهم بین‌المللی است.

 انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: رادیو رادیو نمایش صداوسیما جشنواره ABU جشنواره رادیویی جشنواره ABU نمایش کوتاه رادیو نمایش مثلث آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد