Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمک‌های مالی و سیاسی به افغانستان مشروط به حفظ نظام جمهوری و عدم استقرار امارت اسلامی طالبان در این کشور است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اظهار داشت که وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه ادامه کمک‌ها به افغانستان را به حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال اخیر مشروط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که در نشست وزرای خارجه این اتحادیه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آنها به ادامه کمک‌ها نیز تاکید کردند.

اتحادیه اروپا افزود که شرکت کنندگان در این نشست، متعهد شدند تا از روند صلح افغانستان بطور همه جانبه حمایت کنند.

این بیانیه تاکید کرد که کمک‌های آینده اروپا به شرط حفظ نظام جمهوری، حفظ دستاوردهای 19 سال گذشته در افغانستان و عدم استقرار امارت اسلامی در این کشور ادامه خودهد یافت.

این اتحادیه همچنین با تاکید بر حفظ حقوق مردم افغانستان بار دیگر خواستار اعلام آتش‌بس دائمی و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی شد.

به گزارش پژواک، اتحادیه اروپا همچنین از تمام گروه‌های قومی بویژه طالبان خواست تا از فرصت بوجود آمده برای صلح استفاده کنند و از دولت نیز درخواست کرد تا روند حکومت‌داری پاسخگو و فراگیر را ادامه داده و اطمینان دهد که تیم مذاکره کننده با طالبان فراگیر باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که طالبان باید اراده واقعی برای صلح نشان دهد و برای آغاز روند مذاکرات بین‌الافغانی اعتمادسازی کنند.

اتحادیه در این بیانیه تصریح کرد که نه «امارت اسلامی» را برسمیت می‌شناسد و نه از آن پشتیبانی می‌کند.

مخالفت آمریکا و روسیه با بازگشت «امارت اسلامی» در افغانستاننماینده اتحادیه اروپا: «امارت اسلامی» ایجاد شود به افغانستان کمک نمی‌کنیمپارلمان اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شد

«حنیف اتمر»، سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز با حمایت از این بیانیه گفت که افغانستان همیشه روابط خوبی با اتحادیه اروپا داشته است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان اتحادیه اروپا امارت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد