Web Analytics Made Easy - Statcounter

سد مخزنی سیاهو با حضور وزیر نیرو در استان خراسان‌جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز به‌منظور افتتاح چند پروژه صنعت آب و برق در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف-ب- ایران» وارد خراسان‌جنوبی شد.

نخستین برنامه وزیر نیرو طی این سفر افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه بود که وی به‌منظور افتتاح این پروژه وارد شهرستان سربیشه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد سیاهو در ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان سربیشه و ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند بر روی رودخانه‌ای به همین اسم ساخته شده که حوضه آبریز آن سه هزار و ۲۸ کیلومترمربع است.

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنکاران، گفت: ظرفیت این سد ۱۷ میلیون متر مکعب است که برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این سد در شهرستان مرزی سربیشه به‌منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌های فصلی و همچنین توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده، بیان داشت: همچنین تامین آب شرب و کشاورزی و آبرسانی به منطقه از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی سیاهو سربیشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تبیین کرد: این سد از نوع خاکی-هسته رسی با ارتفاع ۳۹ و ۳۲ متر از پی و بستر رودخانه و طول و عرض تاج ۳۵۲ و ۹ متر است که با ذخیره‌سازی آب، ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را سیراب می‌کند.

به گزارش فارس؛ علاوه بر افتتاح این سد، طرح تأمین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان‌جنوبی نیز امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی وزیر نیرو سد سیاهو افتتاح آبرسانی سربیشه سفر وزیر نیرو خراسان جنوبی وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در دیدار با سیدعلی لطفی‌زاده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، خواستار حضور وزیر در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح صنعتی و معدنی شد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین، آماده کلنگ‌زنی است، اظهار کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد، آماده افتتاح هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اهمیت مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پنج پروژه فاخر را که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می‌توان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داد.

وی با اشاره به محدوده‌های معدنی شناسایی شده در استان، گفت: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده‌های معدنی را در اختیار سرمایه‌گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت با تاکید بر ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیر خراسان جنوبی گفت: ما می‌توانیم با همراهی سرمایه‌گذاران از آورده‌های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه طی گزارشی از محدودیت‌های استان خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تعداد پروازها متذکر شد: در صورت همراهی وزارت صمت، ما می‌توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبودها و ارتقای شرایط موجود استفاده کنیم.

کد خبر 751445

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی