Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی از اجرای میدانی سرود با عنوان « خمینی ای امام » توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی در محلات و روستاهای شهرستان میناب خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، « محمود صادقی » در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی اقدام به اجرای میدانی سرود با عنوان « خمینی ای امام » در سطح محلات و روستاهای بخش مرکزی شهرستان میناب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باتوجه به موج دوم شیوع کرونا در استان هرمزگان به ویژه شهرستان میناب و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به تبع آن لغو بسیاری از برنامه های فرهنگی، کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه برنامه هایی ازجمله اجرای سرود میدانی را در 14 خرداد در دستور کار قرار داده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی ادامه داد: میدان شهدا، میدان ۹۵ دستگاه، مسجد امام خمینی(ره) در سطح شهر و روستاهای حکمی، نصیرایی، ملاجماتی، دهوسطی و فخرآباد ازجمله نقاطی است که شاهد اجرای میدانی سرود کانون سقای حسین(ع) خواهند بود.

 

وی از سرکشی از خانواده های معظم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) نام برد و عنوان کرد: اعضای کانون، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا مسجد یک روز قبل از سالروز ارتحال امام(ره) به دیدار خانواده های شاهد روستای حکمی می روند.

 

صادقی، اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی ویژه بزرگداشت 14 خرداد ذکر کرد و افزود: در این طرح 100 بسته معیشتی شامل مرغ، برنج، روغن، تن ماهی، رب گوجه، ماکارونی و سویا توزیع می شود.

 

وی ارزش هر بسته معیشتی را 2 میلیون و 500 هزار ریال برشمرد و گفت: این بسته ها توسط گروه جهادی کانون در شب ارتحال بین خانواده های ایتام، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب، یکی از کانون های فعال استان هرمزگان در حوزه سرود است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرود خمینی ای امام روستای حکمی ۱۴ خرداد شهرستان میناب شهرستان میناب روستای حکمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899748

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند