Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اظهار امیدواری از همکاری وزیر اقتصاد و تداوم روند بهبود فضای کسب و کار، گفت: بهبود فضای کسب و کار راهی برای رسیدن به رشد اقتصادی است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  تسنیم، مسعود خوانساری در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب و کار اظهار داشت: امروز همه قبول داریم اقتصاد کشور با مشکلاتی روبه رو است و باید به توان داخل متکی باشیم، زیرا این وضعیت  فرصتی است برای اقتصاد و یکی از آن فرصت ها این است که مجوزها و بروکراسی های اداری را کم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید دو شاخص بهبود محیط کسب و کار و شاخص رقابت پذیری را در این راه مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران و تهران اقدامات زیادی  در این راه انجام داده و وقتی نمی توانیم با توجه به تحریم ها رشد اقتصادی داشته باشیم، بهبود محیط و فضای کسب و کار می تواند در این بخش کمک کند. در بخش کسب و کار اقداماتی در دولت های مختلف انجام شد ولی مقطعی بود، اما امیدواریم با کاری که امروز با کمک وزیر اقتصاد شروع شد، توجه به این بخش استمرار داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در ورود کالا به کشور  تا 15 روز کانتینر ها معاف از جریمه  هستند، ولی  این امر در مور کالاها ٢تا ٦ماه زمان می برد زیرا بیش از ١٣دستگاه در مرزهای ورودی وجود دارد، در حالی که در دنیا این اقدامات کمتر از ٢٤ساعت زمان می برد.در ساخت و ساز نیز همین روند وجود دارد و ٦ماه تا یک سال دریافت مجوز ساخت و ساز طول می کشد. این وضعیت در بخش مواد غذایی و ... نیز وجود دارد و این امر  مراحل کسب و کار را دچار اخلال کرده و امیدواریم با کمک وزیر اقتصاد این موضوع را که امروز شروع کرده ایم ادامه داشته باشد و این موانع برداشته شود.

انتهای پیام/

R1012124/P/S7,78,77/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است