Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه شرکت آب منطقه ای تهران، محمد شهریاری اظهار داشت: نیروگاه های برقآبی جزو نیروگاه های پاک و تجدیدپذیر محسوب می‌شوند و به عنوان یک بنگاه اقتصادی، سهم به سزایی در تامین انرژی مورد نیاز کشور به خصوص در زمان پیک مصرف را دارند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران با ۹ واحد برقآبی و مجموع ظرفیت نصب شده ۲۶۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ مگاوات و متوسط تولید انرژی سالانه ۴۳۱ هزار مگاوات ساعت، سهم تولیدی در حدود ۲ درصد نیروگاه های برق آبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نیروگاه امیر کبیر با دو واحد ۴۵ مگاواتی، نیروگاه طالقان با دو واحد ۸.۹ مگاواتی در سامانه غرب تهران، نیروگاه لتیان با دو واحد ۲۲.۵ مگاواتی و نیروگاه کلان با سه واحد ۳۸.۵ مگاواتی در سامانه شرق تهران درخصوص تولید انرژی و کمک به شبکه برق سراسری کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

شهریاری اظهار داشت: تولید برق در نیروگاه های مذکور با توجه به شرایط منابع آبی و متناسب با نیاز آبی مصارف مختلف در پایین دست سدها برنامه ریزی می شود و افزایش و یا کاهش تولید از متوسط تولید انرژی سالیانه متأثر از این موضوع خواهد بود.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران  تصریح کرد: در سال ۹۸ با توجه به وضعیت بی سابقه نزولات جوی و به تبع آن آبگیری مناسب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار و طالقان موجب شد برنامه ریزی های تامین آب و تولید برق از سدهای موصوف و نیروگاه های برقآبی مربوطه به نحوی صورت پذیرد که بتوان از حداکثر پتانسیل منابع آبهای سطحی در این زمینه ها بهره برداری کرد.

وی تاکید بر اینکه در این راستا میزان تولید خالص نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران در سال ۹۸ به بیش از ۵۴۷ هزار و ۹۹۵ مگاوات ساعت رسید، ادامه داد: این میزان در مقایسه با تولید سال ۹۷ افزایش ۱۳۲ درصدی داشته است که با توجه به سابقه سال های گذشته یک رکورد به حساب می آید.

شهریاری همچنین یادآور شد: در این خصوص نیروگاه کلان با تولیدخالص ۲۰۷ هزار مگاوات ساعت و افزایش  ۲۴۸ درصد، نیروگاه لتیان با تولیدخالص ۸۶۲ هزار و ۳۹ مگاوات ساعت و افزایش ۱۴۶ درصد، نیروگاه امیرکبیر با تولیدخالص ۱۹۴ هزار مگاوات ساعت و افزایش ۸۰ درصد و نیروگاه طالقان با تولیدخالص ۶۱۲ هزار و ۵۷ مگاوات ساعت و افزایش  ۷۹ درصدی تولید انرژی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در جایگاه های اول تا چهارم افزایش تولید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ثبت این رکورد را می توان ناشی از عواملی همچون  فراوانی نزولات جوی در سال آبی ۹۸-۹۷ و همچنین افزایش ذخیره آبی و به تبع آن بالا بودن تراز دریاچه و ارتفاع آب سد دانست، اضافه کرد: در مدار بهره برداری بودن واحدهای نیروگاهی با حداکثر توان، آماده به کار بودن همه نیروگاه های تحت پوشش بدلیل انجام تعمیرات اساسی و اورهال واحد ۲ نیروگاه کلان و واحد یک نیروگاه امیرکبیر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای جاری شرکت و انجام به موقع و مؤثر عملیات نگهداری و تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاهی را می توان از جمله موارد دیگر این رکورد عنوان کرد.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: برنامه ریزی تامین حداکثری نیاز آبی مصارف پایین دست سدها و همزمان برنامه ریزی و افزایش تولید نیروگاه های تحت پوشش،مدیریت و برنامه ریزی مناسب به منظور تولید و همچنین بهره برداری بهینه از واحدهای نیروگاه های برقآبی تحت پوشش نیز از دیگر موارد این رکورد است.

شهریاری عنوان کرد: سهم تولید نیروگاه های شرکت آب منطقه ای تهران در میان تولید کل نیروگاه های کشور و همچنین نیروگاه های برق آبی کشور حکایت از این دارد که با مجموع تولید خالص (درب نیروگاه) ۳۰۹ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۷۶ مگاوات ساعت نیروگاه های کشور در سال ۹۸، سهم تولید ۵۴۸ هزار و ۵۳۹ مگاوات ساعت نیروگاه های تحت پوشش در میان آنها برابر ۱۷۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: با درنظر گرفتن مجموع تولید خالص ۳۱ میلیون مگاوات ساعت نیروگاه های برق آبی کشور در سال ۹۸، سهم تولید نیروگاه های امیرکبیر، لتیان، کلان و طالقان در میان آنها تقریباً برابر ۲ درصد است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران برق پروندهٔ خبری مصرف برق در فصل گرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران برق شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران برق شرکت آب منطقه ای تهران مگاوات ساعت و افزایش نیروگاه های برقآبی نیروگاه های برق برنامه ریزی تولید انرژی سهم تولید سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان