Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:11:59 GMT

نگرانی شرکت‌های فناوری آمریکا از فرمان اجرایی ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۰۶۶

نگرانی شرکت‌های فناوری آمریکا از فرمان اجرایی ترامپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، به گفته مایکل پتریکون معاون ارشد انجمن فناوری‌های مصرف کنندگان آمریکا در حوزه ارتباط با دولت که بیش از ۲۰۰۰ شرکت فناوری ایالات متحده در آن عضویت دارند، فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای مقابله با سانسور آنلاین که به بهانه محدود شدن پست‌های مروج خشونت وی در توئیتر صورت گرفته، اقدامی بر ضد قانون اساسی آمریکاست که به شرکت‌های فناوری اجازه نمی‌دهد کاربران در برابر پست‌های ارسالی شان در شبکه‌های اجتماعی مسئول نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی قانون گذاری در این زمینه بر عهده کنگره آمریکاست و رئیس جمهور نمی‌تواند با صدور دستورالعمل‌های اجرایی قانون گذاری کند. علاوه بر این اقداماتی از این دست به روند فعالیت افراد خلاق و نوآور لطمه می‌زند و توان رقابت آمریکا در عرصه فناوری را در عرصه بین المللی در برابر رقبای خارجی که با چنین محدودیت‌هایی مواجه نیستند، کاهش می‌دهد.

مایکل پتریکون تصریح کرده است: اقدام ترامپ به جای ترویج آزادی بیان، آن را محدود می‌کند. زیرا این کار تلاش دولت ترامپ برای وضع قوانین محدودکننده ای است که شبکه‌های اجتماعی و سایر شرکت‌های فناوری را مجبور به فعالیت برای پیشبرد یک دستور کار سیاسی خاص می‌کند.

از نظر او اقدامات ترامپ باعث می‌شود مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان به علت نگرانی از سانسور و پیگرد قانونی، تمایلی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده نداشته باشند و این مساله هم به ضرر شرکت‌های فناوری این کشور تمام می‌شود.

کد خبر 4937270

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ شبکه اجتماعی ایالات متحده آمریکا آزادی بیان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی صندوق نوآوری و شکوفایی اینترنت تولید واکسن کووید 19 فیس بوک اقتصاد دیجیتالی شرکت های فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک