Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم دماوند در مجلس با تاکید بر اینکه باید بعد نظارتی و دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی در مجلس یازدهم تقویت شود، گفت: نباید کوچکترین ترحمی نسبت به افراد مفسد، چه مفسد سیاسی و چه مفسد اقتصادی شود. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سید احمد رسولی نژاد منتخب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر تقویت بعد نظارتی قوه مقننه، اظهار داشت: در مجلس یازدهم به دنبال این هستیم که با اصلاح آیین‌نامه داخلی و ساختار پارلمان بعد نظارتی را تقویت کرده تا نمایندگان نظارت دقیق‌تر، بهتر و موثرتری بر موضوعات مختلف داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه مجلس در چند دوره اخیر در بعد نظارتی ضعیف عمل کرده و نظارت چندان قوی نداشته است، افزود: بنده معتقدم که بسیاری از مفاسد اقتصادی، اختلاس‌ها و همچنین مواردی از غارت بیت‌المال که به گوش ما می‌رسد نتیجه عدم نظارت قوی مجلس و همچنین دستگاه‌های نظارتی است.

منتخب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه متاسفانه روند پرداخت حقوق‌های نجومی نه تنها متوقف نشده بلکه گسترش بسیاری یافته است، ادامه داد: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس در این باره گزارشاتی را تهیه کرده است اما صرف ارائه گزارش در این زمینه کفایت نمی‌کند، بلکه باید موضوع را تا جایی پیگیری کند که به نتیجه رسیده و منجر به توقف پرداخت حقوق‌های نامتعارف شود.

رسولی نژاد تصریح کرد: اگر مجلس، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل 90 پارلمان و همچنین سازمان بازرسی کل کشور به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند بسیاری از مسائل مانند پرداخت حقوق‌های نجومی، مفاسد اقتصادی، اختلاس‌ها، اتفاق نمی‌افتاد.

منتخب مردم فیروزکوه در مجلس یازدهم تاکید کرد: باید بعد نظارتی و دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی در مجلس یازدهم تقویت شود و نباید کوچکترین ترحمی نسبت به افراد مفسد، چه مفسد سیاسی و چه مفسد اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرداخت حقوق مجلس یازدهم دیوان محاسبات منتخب مردم بعد نظارتی چه مفسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از تایید اعتبارنامه ۶ نفر از منتخبین مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی شهرستان با تایید هیأت نظارت خبر داد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان صبح  پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دور اول انتخابات در استان اظهار کرد: هم‌دلی، هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، باعث شد انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که ذیل این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۶ اعتبار نامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیأت نظارت صادر شده است که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر تصریح کرد: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبد نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبد برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی گلستان ادامه داد: طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند که یا در دور اول رای نداده باشند و یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت