Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه اتاق بازرگانی مشهد محمدرضا مس فروش در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: باید مساعدتهای لازم صورت گیرد تا این کالاها در اسرع وقت ترخیص َشوند، بخشی از این کالاها، خط تولید ما را تامین می‌کنند و تداوم این وضع، چالشهایی را برای این بخش رقم می‌زند.

وی ادامه داد: پارسال ۱۵۷ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان رضوی برگزار شد که در آن دو هزار و ۳۱۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و مجموع مصوبات ابلاغی از این جلسات دو هزار و ۶۹۵ مورد بود که دو هزار و هشت مورد آن اجرایی شده و ۶۸۷ مورد نیز در دست اجراست و خراسان رضوی از نظر تعداد پرونده‌های مطروحه در کارگروه تسهیل رتبه سوم و به لحاظ مصوبات اجرایی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دوماهه نخست امسال نیز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، پنج نشست را برگزار کرده و در آن ۳۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که به ۵۵ مصوبه منتج شده است، واز این تعداد ۱۴ مورد آن به ثمر رسیده و ۴۱ مورد نیز در دست اقدام است.

مس فروش افزود: در این مدت در گروه‌های کاری پنج‌گانه تحت پوشش این کارگروه نیز ۱۵ نشست برگزار شد و ۹۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و ما حصل مذاکرات تخصصی انجام شده در این گروه‌های کاری، ۱۰۳ مصوبه بوده که برای ۳۸ مورد آن اقدام لازم انجام گرفت و ۶۵ مورد نیز در حال پیگیری است و از این میان گروه کاری مالیاتی، تامین اجتماعی و گمرک با بررسی ۲۵ پرونده در این بازه و ۲۶ مصوبه اقدام شده، رتبه نخسترا در شاخص های مذکور دارد.

وی ادامه داد: در راستای کمکهای مرجع قضایی و همراهی‌هایی که این بخش با هدف کمک به تولید داشت رییس کل دادگستری خراسان رضوی نامه ای خطاب به استاندار خراسان رضوی نوشت و در آن پیشنهاداتی در چند بند ارائه کرد که از جمله این موارد، تاکید بر اتخاذ یک رویه واحد در سیستم بانکی کشور (اعم از دولتی یا خصوصی) بود تا به مدد آن بستر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی که زیرساخت لازم را دارند فراهم آید و نظارت لازم نیز بر پروژه های آنها از بدو امر تا انتها صورت بگیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از پیشنهادات گره‌گشا، اخذ وثایق مربوط به محل اجرای طرح، معادل تسهیلات چندمنظوره (و نه بیشتر از آن) و همچنین تسریع و تسهیل در آزادسازی مبالغ مازاد وثایق تعیین شده بود که می‌تواند کمک زیادی به حل مشکلات موجود فعالان اقتصادی در این بخش کند و  این پیشنهادات بیشتر هستند و برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور و استان مغتنم به شمار می‌آیند.

مس فروش با اشاره به طرحهای در حال تکمیل بخش صنعت و معدن استان گفت: در مجموع چهار هزار و ۴۴ طرح فعال در سطح شهرستان های استان در دست پیگیری است که ثمریابی آنها به ۱۲۰ هزار و ۵۷۲ مورد اشتغال منجر می‌شود و نسبت رشد این طرحها در سال جاری در مقایسه با سال ۹۷، به لحاظ تعداد، ۴۴.۳۸ درصد بوده و در شاخص سرمایه نیز ۸۵.۸۳ درصد رشد محقق شده است و در نسبت اشتغال نیز افزایشی ۴۷.۷ درصدی را شاهد هستیم. 

وی تاکید کرد: بعضی از این طرح ها که برای نخستین بار در کشور یا خراسان رضوی ایجاد شده است یا نیازهای اساسی این خطه را تامین می‌کنند به صورت ویژه در دست بررسی و پیگیری هستند تا اگر گرهی برای پیشرفت آنها باقی مانده، گشوده شود.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان