Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:14:36 GMT

کرونا فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۸۱۰

کرونا فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر

بیش از سه ماه از پدیدار شدن ویروس منحوس کرونا در ایران اسلامی می گذرد و در این مدت شمار زیادی از هموطنان به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه تعدادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

البته این بلا فقط مختص به ایران نبوده و طی این مدت هزاران نفر در کشورهای مختلف جان باخته اند و جامعه جهانی پزشکان همچنان در صف اول مبارزه با این ویروس خطرناک به دنبال یافتن راهی برای درمان این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان و با توجه به شرایط پیش آمده بزرگترین قدرت های اقتصادی دنیا نیز در تامین اقلام بهداشتی و معیشتی مردم خود دچار مشکل شده‌اند اما در ایران اسلامی پس از این واقعه نیز سیلی از عطوفت و مهربانی را شاهد بودیم.

ویروس کرونا در کنار همه خسارت هایی که به بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه وارد کرد، باعث به راه افتادن دریایی از همدلی و مهربانی برای رفع کمبودها و کمک به محرومان جامعه شد.

از همان روزهای ابتدایی اعلام شیوع ویروس کرونا، پویش های مردمی در کشور نه تنها برای رفع اقلام و نیازهای بهداشتی بلکه برای تامین اقلام معیشتی قشرهای آسیب دیده به راه افتاد.

البته قطعا در این میان نباید از بیانات و نصایح حکیمانه رهبر معظم انقلاب در زمینه اتحاد و انسجام بخشی قوا و دستگاه‌های مختلف کشور و اتحاد مردم برای مبارزه با این بیماری، غافل شویم.

از همین رو پس از بیانات ایشان همدلی و همراهی مردم و مسوولان برای مواجهه و مقابله هدفمند با کرونا از تولید ماسک و تجهیزات پزشکی و درمانی گرفته تا راه اندازی پویش‌های مردمی برای آموزش و پیشگیری از کرونا تا آنجا ادامه یافت که جایگاه کنونی کشور درمقابله با این بیماری منحوس را در بین سایر کشورهای دنیا برتری فزاینده‌ای بخشید و ایران توانسته موفق‌تر از بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در مقابل این بیماری ظاهرشود.

اما با وجود تلاش‌های انجام شده آمار مبتلایان به کرونا در کشور بویژه در استان سیستان و بلوچستان همچنان رو به افزایش است و متاسفانه هر روز شماری از بیماران جان خود را از دست می‌دهند. 

از همین رو ایرج حریرچی در سفر هفته گذشته خود به چابهار اظهار داشت: در حالی که روند موارد ابتلاء به کرونا در سایر نقاط کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلاء هستیم و به نظر می‌رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه‌گیری هم اینک در حال ورود به این مرحله هستند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: روند افزایش موارد مثبت کرونا در استان سیستان و بلوچستان از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلاء به شکل نگران کننده‌ای افزایش یافته است.

وی گفت: محدودیت‌هایی که در روزهای نخست به خوبی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شد سبب کاهش آمار شده بود و به نظر می‌رسد که از اردیبهشت به بعد تاب آوری عمومی برای تحمل محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم این استان کمتر شده و به نوعی شاهد عادی سازی بودیم.

این سخنان معاون کل وزارت بهداشت در حالی مطرح شد که متاسفانه این روزها برخی از افراد و رسانه‌های مغرض و معاند در استان سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی با طرح برخی مطالب تفرقه‌آمیز به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند.

این افراد و رسانه‌ها با پخش کردن عکس‌ها و کلیپ هایی از مراسم تشییع جنازه‌های شیعه و سنی و یا برگزاری نمازهای دو طرف بدون رعایت فاصله اجتماعی سعی دارند تا بین برادران و خواهران شیعه و سنی تفرقه بیندازند و طرف مقابل را مقصر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان معرفی کنند.

این در حالی است که این ویروس منحوس نه تنها در انتخاب قربانیان خود به مذهب افراد توجه نمی کند بلکه برای آن ملیت، قوم و نژاد هم مهم نیست.

از همین رو به نظر می رسد اگر کسی نگران وضعیت موجود شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان است باید به جای متهم کردن دیگران به دنبال راهکار و توجیه افراد با مطالب علمی و متقن باشد.

البته قطعا همانطورکه ملت بزرگ ایران اسلامی پیش از این نیز تهدیدهای مختلفی از جمله جنگ تحمیلی را به یک فرصت تبدیل کرده و هنر سازماندهی در بحران ها را آموخته است این بار نیز با همدلی و اتحاد تهدید کرونا را به فرصت تبدیل می کند.

به عنوان مثال بروز سنت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) که مورد وثوق همه مسلمانان است همچون سنت همدلی و مواسات در این بحران کرونا خیلی مشهود و نمایان شد و الگوهای خیلی خوبی به دست آمد که برای آیندگان قابل استفاده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان کمک های مردمی همدلی پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان کمک های مردمی همدلی ویروس کرونا سیستان و بلوچستان کمک های مردمی همدلی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان