Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@21:40:35 GMT

کاهش ۵۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در نقده

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۸۱۶

کاهش ۵۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در نقده

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ثروت، شهردار نقده در استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کاهش تردد مسافر درون شهری به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزان درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو بوده و این مهم بر گذران زندگی و معیشت آنان تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: ۴۱۷ دستگاه تاکسی درون شهری، ۲۶۵ تاکسی تلفنی درون شهری، ۶۷ تاکسی مسیر نقده ـ محمدیار و ۸ تاکسی ون در نقده به ارائه خدمات می‌پردازند، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این رانندگان، تنها منبع درآمد و گذران زندگی شان از همین بخش بوده که بیشترین آسیب را از شرایط به وجود آمده متحمل شده‌اند.  

ثروت تصریح کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده، در شرایط عادی و در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا، تعداد مسافرانی که از هر تاکسی درون شهری استفاده می‌کردند ۱۲۰ نفر و تعداد سرویس یک تاکسی آژانس تلفنی ۲۰ سرویس بوده است که با شیوع این ویروس و محدودیت‌های اعمال شده این میزان به ترتیب به ۶۰ مسافر و ۱۰ سرویس کاهش یافته است.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد درون شهری یا به بخش‌های تابعه شهر از الزامات مهم برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و اداری است، و همه بخش‌های حمل و نقل عمومی با خسارت مواجه بوده‌اند، اما می‌توان گفت که تاکسی‌های درون شهری و آژانس‌های تلفنی بیشترین خسارت را در بخش حمل و نقل عمومی متحمل شده‌اند.  

ثروت در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مسافران و رانندگان اظهار کرد: به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان ابلاغ شده است که بیش از ۳ مسافر سوار نکنند و در ارائه خدمت به شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.  

وی اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، هر روز یا چند روز یک بار با استقرار اکیپ‌های مخصوص در معابر شهری نسبت به ضدعفونی ناوگان عمومی، تاکسی‌های درون شهری و بین شهری و آژانس‌های تلفنی، اقدام شده است.  

شهردار نقده به نوسازی حمل و نقل عمومی عمومی نیز اشاره کرد و گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده با سن بالای ۱۰ سال در دستور کار این شهرداری قرار دارد و تا به حال نیز حدود ۶۰ درصد از تاکسی‌های فرسوده نوسازی شده است.  

کد خبر 516319 برچسب‌ها حمل و نقل استان آذربایجان غربی خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل استان آذربایجان غربی حمل و نقل عمومی درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر صفی‌خانی اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است