Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

درپی تهدید دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر خودداری از اعطای روادید دانشجویی به دانشجویان چینی، پکن به این تحرک تازه واشنگتن اعتراض کرد.

اخبار بین الملل-«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه گفت که تهدیدها علیه دانشجویان و توقف روادید آنها هر از چند گاهی در آمریکا مطرح می شود اما این خلاف شفافیت و آزادیخواهی است که آمریکا از آن دم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های آمریکایی گزارش کردند که دولت در حال بررسی لغو هزاران روادید دانشجویی برای دانشجویان چینی است که به برخی از دستگاه های دولتی و احتمالا ارتش این کشور مرتبط هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین این برنامه را بخشی از «بازی مجموعه صفر و تعمیق ذهنیت جنگ سرد در آمریکا» دانست و تهدید کرد که آمریکا نباید به حقوق دانشجویان چینی تعرض کند و چنین کاری را «تبعیض آمیز و نژاد پرستی» دانست.

همزمان با اظهارات این سخنگو، در آمریکا مقام های آن کشور سختگیری ها بر چین را افزایش داده اند «مایک پمپئو»  وزیر خارجه آمریکا به موضوع لغو روادید دانشجویان چینی و ارتباط آنها با ارتش و دولت اشاره کرده است.

او درباره اینکه آیا این روادیدها لغو می شود ‌مستقیما اظهار نظر نکرد اما گفت که نمی توان اجازه داد کلاس های درس در آمریکا به مکانی برای جاسوسی تبدیل شود.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که با تشدید رویارویی سیاسی و اقتصادی چین و آمریکا، هزاران دانشجوی چینی خود را برای بازگشت به کشورشان آماده کردند.

مشکل اصلی اینجا است که با نظرداشت اختلافات طرفین، هنوز هیچ پرواز مستقیمی میان آنها برای این منظور برقرار نشده است و دانشجویان چینی به دنبال راهی برای خروج از آمریکا هستند.

رسانه های گروهی گزارش کرده اند که روابط آمریکا و چین پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به پایین ترین سطح در دهه های گذشته رسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین دانشجویان آمریکا جنگ چین دانشجو آمریکا اسرائیل ترامپ دانشجویان چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان

اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان همکاری دانشگاه با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان سلاح به رژیم صهیونیسیتی به دلیل جنایات در غزه آغاز شد و کمتر از یک هفته به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید. این اعتراضات منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صد‌ها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه، آمریکا، متحد نزدیک رژیم صهیونیستی و ارائه دهنده اصلی کمک‌های نظامی است. نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز، دانشگاه‌های پیشرو را تصرف کرده‌اند. آن‌ها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آن‌ها به دانش آموزان یهودی حمله می‌کنند. آن‌ها به اعضای هیئت علمی یهودی حمله می‌کنند. این بی وجدانی است. باید متوقف شود.

 او پاسخ چند رئیس دانشگاه را «شرم آور» خواند و گفت که باید کار‌های بیشتری انجام شود.

نتانیاهو گفت: «آنچه در حال حاضر مهم است این است که همه ما، همه ما که ارزش‌ها و تمدن خود را گرامی می‌داریم، کنار هم بایستیم و بگوییم دیگر بس است.»

از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل بحران انسانی بوجود آمده در غزه، دانشگاه‌های آْمریکا کانون بحث‌های فرهنگی شدید شده‌اند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۳۰۰۰ شهید برجای گذاشته است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا