Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:06:13 GMT

مشکل کمبود گاز نیروگاه‌ها برطرف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۹۰۱

مشکل کمبود گاز نیروگاه‌ها برطرف شد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها نرمال است و هیچ مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت نیروگاه‌ها کاملا نرمال است، اظهار کرد: به تازگی نیز تحویل گاز به نیروگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته و شرایط نیروگاه ها کاملا عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، تاکید کرد: هرچند وضعیت نیروگاه‌ها در تولید برق نرمال است اما باید افراد نسبت به نحوه مصرف خود هوشیار باشند تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 هم‌اکنون روزانه ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود، این رقم در هفته گذشته ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است و طبق گفته جمشیدی‌دانا - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران - پیش‌بینی می‌شود که در اوج مصرف برق در مرداد و شهریور، نیروگاه‌ها روزانه ۳۱۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز داشته باشند که این عدد با توجه به ظرفیت شبکه، ‌به‌راحتی از سوی شرکت ملی گاز قابل تأمین است.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که به شبکه گاز متصل هستند، ‌اکنون همه سوخت مورد نیاز خود را از طریق گاز تأمین می‌کنند، مگر آنکه در بخش گاز خود تعمیرات کوچکی داشته باشند، اظهار کرد:  ۸۵ نیروگاه هم‌اکنون از خوراک گاز استفاده می‌کنند. امسال در زمستان وضعیت تأمین گاز به دلیل افزایش تولید و همچنین افزایش ظرفیت انتقال گاز بهتر خواهد بود.

به گفته جمشیدی دانا البته به سرمای هوا بستگی دارد و اگر برودت هوا شدت داشته باشد، چند روز از زمستان نیروگاه‌ها از سوخت دوم استفاده خواهند کرد تا در تأمین گاز بخش خانگی مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت برق نيروگاه نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟