Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:26:32 GMT

خشونت نژادپرستانه در آمریکا چیز جدیدی نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۹۸۰

خشونت نژادپرستانه در آمریکا چیز جدیدی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سنانور «الیزابت وارن» در پیام های خود که در توئیتر منتشر شده آورده است: خشونت نژادپرستانه که جرج فلوید، احمد آربری و برونا تیلور را کشته، در آمریکا امر جدیدی نیست و آنچه که در تصاویر ویدیویی مشهود است فقط یک بخشی از خشونت است که سیاه پوستان آمریکایی تجربه می کنند، البته برخی از آنها زمانی که در بازداشت پلیس هستند این خشونت را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سناتور دموکرات در پیام دیگری می نویسد: این تراژدی جامعه ما را چندپاره می کند. دعای من این است که این قساوت بتواند منجر به درک بیشتری شده و سرانجام عدالت برای همه به اجرا دربیاید. این ایده که جوامع رنگین پوست به تنهایی مسئول مقابله با نژادپرستی هستند منحرف شده و می تواند تبعات خطرناکی بدنبال داشته باشد. اینکه فقط بگوئیم با شما متحد هستیم کافی نیست. همه ما باید ضد نژادپرستی باشیم. سفیدپوستان امریکایی باید از خود سوال کنند که هر روز برای از میان بردن نژادپرستی سیستماتیک چه کار کرده اند؟ 

وارن در توئیت دیگری می نویسد: ما باید تغییر واقعی در کشورمان ایجاد کرده و اساسا روشی را که قانون در کشور اجرا می شود را تغییر دهیم. ما نیاز به مسئول بودن برای اجرای قانون و همچنین عدالت کیفری خود هستیم.

وارن روز گذشته نیز در پیام هایی از نحوه برخورد «دونالد ترامپ» با تراژدی قتل «جرج فلوید» به دست پلیس آمریکا انتقاد کرده بود. 

به گزارش مهر، در پی کشته شن جرج فلوید به دست پلیس آمریکا اغلب شهرهای ایالات متحده صحنه اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی سیستماتیک در این کشور است. از سوی دیگر تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن معترضین موجب شده تا کاخ سفید هدف انتقادات گسترده قرار بگیرد.

کد خبر 4937418 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: قتل سیاه پوستان الیزابت وارن ایالات متحده آمریکا نژادپرستی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی ایران روسیه دونالد ترامپ فلسطین ونزوئلا سوریه افغانستان لیبی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • ببینید | نظر جالب رئیسی درباره برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان!
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!