Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:03:12 GMT

احتمال وقوع سیلاب هفته آینده در جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۱۷۰

احتمال وقوع سیلاب هفته آینده در جنوب شرق کشور

به گزارش روز شنبه موسسه تحقیقات آب، وقوع بارش برای هفته منتهی به ۱۶ خردادماه در بیشتر مناطق کشور ناچیز پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم(منتهی به ۲۳ خرداد) ، وقوع بارش‌ در سواحل دریای خزر و جنوب شرق کشور مورد انتظار است به طوری که در جنوب شرق کشور می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وضعیت بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری

بر اساس اطلاعات بارش ثبت‌شده در ایستگاه‌های وزارت نیرو، متوسط بارش کشور از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون (۹خرداد ۹۹) حدود ۳۰۵.۳ میلیمتر است که در مقایسه با سال آبی گذشته هشت درصد کاهش و نسبت به متوسط ۵۱ ساله اخیر، ۷۲ میلیمتر (۳۱ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت بارش‌ به تفکیک حوضه‌های آبریز کشور

وضعیت بارش سال آبی جاری در مقایسه با سال آبی گذشته در بیشتر مناطق غربی، شمال و شمال غرب کشور، کاهش داشته و در مناطق جنوب و جنوب ‌شرق کشور با افزایش همراه بوده است.

وضعیت بارش کشور در سال آبی جاری نسبت به متوسط بلندمدت (۵۱ ساله) به جز در برخی از مناطق جنوب غرب و مرکزی کشور، در سایر نواحی افزایش نشان می‌دهد.

میزان بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با سال آبی گذشته، در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، قره‌قوم به ترتیب ۱۵، ۱۷، ۲۹، ۲ درصد کاهش داشته و در حوضه‌ آبریز فلات مرکزی و مرزی شرق به ترتیب ۹ و ۳۰ درصد افزایش داشته است. وضعیت بارش در مقایسه با متوسط ۵۱ سال اخیر، در همه حوضه‌های آبریز درجه یک، افزایش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها دریای خزر دریاچه ارومیه خلیج فارس وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر دریاچه ارومیه خلیج فارس وزارت نیرو دریای خزر دریاچه ارومیه خلیج فارس وزارت نیرو وضعیت بارش شرق کشور سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود