Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دبیرکل بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، ضمن اعلام اعتراض ایران به مواضع خصمانه و غیرمتعارف دولت آمریکا و تهدید ناوگان دریایی و دریانوردان ایرانی، اقدام آمریکایی‌ها را خلاف قوانین تجاری، موازین حقوق بین الملل و ضوابط صنفی عنوان کرد و گفت: نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش روز شنبه سازمان بنادر و دریانوردی، «محمد راستاد» در گفت و گویی تصویری با «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی، نسبت به تهدیدهای صورت گرفته از سوی آمریکایی ها در حوزه بندری و دریایی واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی حقوقی موضوع از سوی سازمان بین المللی دریانوردی شد.

راستاد با اشاره به اینکه همه مجامع بین المللی نظیر آیمو و نشست جی۲۰ بر لزوم تسهیل تجارت جهانی به خصوص حمل و نقل کالاهای اساسی، مواد غذایی و دارو تاکید دارند، ادامه داد: ناوگان دریایی ایران همچنین، مشتریان ناوگان دریایی و کشتی‌هایی که برای پهلوگیری به بنادر ایران می آیند و حتی ترمینال های تخلیه و بارگیری ناوگان دریایی ما نیز توسط آمریکا تهدید می شوند.

وی گفت: در شرایط سخت کنونی که همه مجامع بین المللی بر بسترسازی مناسب برای سهولت تجارت جهانی و تامین کالاهای اساسی تاکید می‌کنند، ما همچنان تحت فشار سنگین اقدامات آمریکا هستیم و این مساله را بارها در اسناد و مدارک و مکاتبات خود بیان کرده ایم، اما هنوز شرایط سخت فشارهای اعمال شده پابرجاست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآوری کرد:‌ اگر مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، معتقدیم اقدامات آمریکا به‌طور مستقیم روی امنیت و عملکرد ناوبری دریایی تاثیر می‌گذارد و به تازگی پنج کشتی تانکر به سمت آمریکای جنوبی در حرکت بوده‌اند که مورد تهدید آمریکایی‌ها قرار گرفتند؛ فعالیت هایی که کاملا قانونی بوده و بر اساس قوانین بین المللی در حال انجام است.

راستاد گفت: در مورد تمام اتفاقات و مسائل، مکاتبات لازم صورت گرفته و اسناد مربوطه ارائه را کرده ایم که برخی از آنها ممکن است در مرحله پردازش توسط وزارت امور خارجه ایران باشند.

رسیدگی به موضوع تهدیدهای آمریکا در قبال ناوگان دریایی ایران

کیتاک لیم گفت بررسی‌های لازم را در مورد این موضوع از طرف آیمو بر اساس کنوانسیون‌ها و مقررات را انجام خواهم داد و نظرات تیم مدیریت حقوقی آیمو را درباره این موضوع جویا خواهم شد، هرچند آیمو در قبال رسیدگی به برخی مسائل غیرتکنیکی و سیاسی محدودیت‌هایی دارد.

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی با اشاره به اینکه در گذشته نیز مواردی داشته ایم که فعالیت های کشتیرانی و دریانوردی به دلیل مسائل سیاسی مختل شده، خاطرنشان‌کرد: در آن موارد نیز آیمو تا جای ممکن اقدامات لازم را برای هموار کردن مسیر برای ادامه فعالیت کشتیرانی انجام داد، هرچند محدودیت هایی برای آیمو وجود داشت.

وی با قدردانی از اقدم‌های انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دوران شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان‌کرد: «از مدیریت حقوقی سازمان بین المللی دریانوردی خواهم خواست تا به موضوع تهدیدهای آمریکا در قبال ایران تا جای ممکن رسیدگی کنند».

کیتاک لیم با اشاره به اقدام‌های انجام شده از سوی این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: این اقدام‌ها بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است و امیدواریم ایران به مجموعه اقدامات مثبت خود در این خصوص ادامه داده و الگویی برای دیگر کشورهای عضو آیمو باشد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بین المللی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی ناوگان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries