Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:01:06 GMT

۱۰ خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۹۱۴

۱۰ خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

ویروس همه گیر کرونا مدت‌ها است که زندگی عادی بشر را تحت تاثیر قرار داده و فارغ از مشکلات معیشتی و اقتصادی برخی آسیب‌های روانی همچون وسواس، اضطراب و نگرانی را برای قشرهای مختلف جامعه به دنبال داشته است و البته هنوز کشور ما و دیگر نقاط درگیر جهان در وضعیت عادی قرار نگرفته اند.

از آنجا که رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کنونی و تا زمان کشف داروی قطعی از بین بردن بیماری کووید ۱۹ تنها راه پیشگیری از شیوع این بیماری است بنا بر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی کارمندان از امروز (۱۰ خردادماه) در محل کار خود حاضر شدند، البته اندکی متفاوت‌تر از دوران قبل از کرونا به این نحو که کارمندان در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۲۰:۳۰ باید در محل کار حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی درباره آخرین تصمیم این ستاد برای فعالیت بخش ها و کسب و کارهای مختلف و مساجد هم اعلام کرد که ضروری است تصمیم ما بر این مبنا باشد که باید با ویروسی برای ماه‌ها، توام با احتیاط کامل و رعایت همه پروتکل های بهداشتی زندگی کنیم.

رئیس جمهور همچنین گفت که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، درب مساجد در سراسر کشور برای نمازهای یومیه با اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی باز و محدودیت ساعت کار پاساژها برداشته می شود.

وی اظهار داشت: ممکن است برای مدت طولانی مجبور شویم سبک زندگی را عوض کنیم و محدودیت‌ها را بپذیریم و بخشی از زندگی را وارد فضای مجازی کنیم.

از آنجا که هنوز برخی نقاط کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و لازم است تا اطلاعات کامل در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد تا بتوانند با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیش از پیش این بیماری جلوگیری کنند بر همین اساس خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا همانند روزها و ماه های گذشته تلاش کردند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار را منتشر کنند و مردم را در جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند.

بخشی از اخبار و گزارش های مراکز استانی مخابره شده در سایت خبرگزاری ایرنا با محوریت کرونا در ذیل می آید:

تداوم کمک های مومنانه در روزهای کرونایی

نهادهای حمایتی گناوه خانوارهای آسیب‌پذیر فاقد پوشش را حمایت کنند

شورای اجتماعی محلات مشهد ۳۳۰ هزار بسته معیشتی اهدا کرد

کمک‌های مردمی در خلخال به آزادی زندانیان مالی از مرز یک میلیارد ریال گذشت

هشدارها و رعایت پروتکل های بهداشتی

تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان به هفت واحد رسید

اوج‌گیری دوباره کرونا در کرمانشاه و ابراز نگرانی مسوولان

وضعیت کرونا در مشهد و خراسان رضوی تغییر نکرده است

مناسبات اجتماعی پساکرونا به تغییرات گسترده رفتاری و ساختاری نیاز دارد

رعایت فاصله و اصول بهداشتی در کودکان دشوار است

آگاهی‌بخشی بهداشتی به مردم برای مقابله با کرونا توسط هلال احمرخوزستان

وضعیت بیماری کووید در شهرستان‌ها

کاهش فوتی‌ها و افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایلام

مرگ و میر کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است

قابلیت پذیرش روزانه چهار بیمار بهبود یافته قزوینی در طرح پلاسما درمانی

چهار شهرستان استان یزد در وضعیت سفید هستند

شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت سفید و زرد کرونایی قرار دارند

۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی لرستان بستری هستند

البرز در مقابله با کرونا شرایط مطلوبی دارد

محدودیت‌های کرونایی در کرمانشاه اعمال می‌شود

آخرین وضعیت فعالیت برخی کسب و کارها در استان‌ها

قدرت خرید مردم در پساکرونا برای جهش تولید تقویت شود

آغاز پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹ هزار و ۱۶۱ کارگر لرستانی

کرونا فروش شیرینی را در تهران ۷۰ درصد کاهش داد

تالارهای پذیرایی استان مرکزی تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند

فعالیت ورزشی مناطق سفید کرونا در استان مرکزی از سرگرفته شد

تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان مرکزی

۱۴ کسب و کار در کردستان از چتر حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند

کرونا و  مراکز آموزشی 

کلاس‌های حضوری حوزه علمیه خراسان از امروز آغاز به کار کرد

اعلام ساعت کار اداره‌های دولتی هرمزگان از دهم خردادماه

هنرمندان ۸۸ کشور جهان از جشنواره کاریکاتور کرونا استقبال کردن

دیگر خبرهای کرونایی

اماکن متبرکه خراسان شمالی به روی مردم گشوده شد

یک کارشناس: شیوع بیماریهای نوظهور پیامد تخریب زیستگاه حیات وحش است

طرح ساماندهی دریای مازندران ۱۵ خرداد شروع می‌شود

کشف ۱۰ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی در اشتهارد

رقابت‌های پایانی پالایش گاز بانوان ایلام برگزار نمی‌شود

گزارش های کرونایی در استان ها

لزوم توجه به سلامت روان در دوران همه‌گیری کرونا

جولان دوباره کرونا در آذربایجان‌شرقی

اقتصاددان: بازنگری جریان پولی کشور در پساکرونا ضروری است

کرونا حیاط خلوت یکه‌تازی گرانی در بوشهر

بروجرد وضعیت قرمز است کرونا جولان می‌دهد

تئاتر کرونا زده همدان از بی‌حمایتی تا احتمال لغو جشنواره تئاتر کودک

جولان کرونا در روزهای گرم سیستان و بلوچستان

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

وی ادامه داد: با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد پیشگیری بهداشت و سلامت کرونا در کشور کووید ۱۹ قرار دارند استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با شیوع بیماری کرونا بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال واکسن کرونا بودند در این میان چند مدل واکسن در کشور وارد و توزیع شد، در این میان یکی از واکسن‌هایی که بسیاری از مردم ایران استفاده کردند آسترازنکا بود، در این میان از همان ابتدایی که واکسن آسترازنکا وارد کشور شد نظریه‌های مختلفی در مورد این واکسن در نشریه‌های مختلف منتشر می‌شد که قطعا واکسن آسترازنکا دارایی عوارضی است که می‌تواند به بدن گیرنده واکسن آسیب جدی وارد کند.

آسترازنکا چه نوع واکسنی است؟

واکسن آسترازنکا یک واکسن کووید ۱۹ است که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه داده شده و از طریق عضلانی تزریق می‌شود. این واکسن، با استفاده از آدنو ویروس ChAdOx۱ شامپانزه به عنوان ناقل ویروسی ساخته شده‌است. این واکسن از دسامبر سال ۲۰۲۰، در حال انجام تحقیقات بالینی فاز III بوده‌است.

واکسن آسترازنکا، به‌صورت دو دوز نیم میلی‌لیتری در عضله دالی بازو، در افراد بالای ۱۸ سال، تزریق می‌شود. دوز دوم نیز پس از ۶ تا ۱۲ هفته از دوز نخست، تزریق می‌شود. اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به موارد حاد کووید ۱۹، پس از ۲۲ روز از تزریق دوز اول، معادل ۷۶ درصد و اثربخشی آن پس از تزریق دوم، به ۸۱ درصد می‌رسد.

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید ۱۹ که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت‌های کم منجر شود.

واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است، اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی‌تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد، اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می‌شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت‌های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی‌کند TTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

باید نگران واکسن آسترازنکا بود؟

در همین زمینه آمیتیس رمضانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا در مورد عوارض واکسن آسترازنکا اظهار کرد: این واکسن از جمله واکسن‌هایی است که بر پایه وکتور و آدونا ویروس به شمار می‌رود که غیر فعال است و نسبت به سایر واکسن‌ها عوارض بیشتری دارد.

وی افزود: واکسن‌های برپایه وکتور عوارض بیشتری نسبت به سایر واکسن‌ها دارند و باید حداقل تا ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما با توجه به شرایط پاندمی کرونا بسیاری از واکسن‌ها خیلی زودتر وارد بازار شدند.

اکثر واکسن‌ها دارای عوارض هستند

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: در نهایت برخی از واکسن‌های کووید ۱۹ باید بگیم دارای برخی عوارض خفیف یا بیشتر هستند؛ البته بیشتر واکسن ساز‌های داخلی عوارض واکسن را بررسی می‌کنند و افرادی که این واکسن هارا دریافت کردند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند برای مثال واکسن پاستور از جمله واکسن‌هایی است که مورد ارزیابی پس از دریافت قرار می‌گیرند.

وی در مورد ایجاد لخته خون توسط واکسن گفت: احتمال ایجاد لخته‌ی خون برای همه‌ی افراد وجود دارد، اما بسیار بسیار کم بوده و حدود یک در ۱۰۰ هزار نفر این عارضه خود را نشان می‌دهد که این عارضه نیز اغلب در زنان در سن باروری شایع است مخصوصا زنانی که از دارو‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد