Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:23:58 GMT

میزان شیوع کرونا در آذربایجان شرقی ۱۸ در هر ۱۰۰ نفر است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۰۶۸

میزان شیوع کرونا در آذربایجان شرقی ۱۸ در هر ۱۰۰ نفر است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است، اضافه کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی افزود: دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی باید به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی حاضر نشود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

صومی در ادامه به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره کرده و اظهار کرد: قبلاً تعداد بستری‌ها روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر بود که امروز تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان آذربایجان شرقی، تعداد کل مبتلایان در این استان ۸ هزار و ۸۲۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

صومی در ادامه سخنانش تاکید کرد: هم اکنون نیازمند اهدای خون در تمام گروه‌های خونی برای بیمارستان‌ها و بیماران و به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم و اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی افزود: کسانی که در اسفند یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای خون خود و ما با تهیه آنتی بادی از خون آنان، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبودی سریع کمک کنیم.

کد خبر 4937502

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر فطریه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در دیدار چهره به چهره رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان آذربایجان شرقی رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد