Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:36:39 GMT

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۴۰۸

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری ـ معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر تمام حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت‌ها و مراکز فرهنگی ـ تاریخی و طبیعت‌گردی فعال‌اند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به‌زودی طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری یادآور شد: برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.  

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک‌های عامل است و آن دسته افرادی که تا کنون پیامک دریافت نکرده‌اند باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی دوباره ثبت کنند.

تیموری افزود: مشاغلی چون فعالان بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی‌بهره هستند، با این حال برابر رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفته، ساز و کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که به‌زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري سفر وام کرونا تورهای گردشگری بوم گردی راهنمای گردشگری کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تور کاذب مصر ۲۰۰ میلیون تومان! ورود به جنگل‌ های مازندران تا ۱۵ مهرماه ممنوع است

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند