Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه روز شنبه حفاظت محیط زیست مازندران از  کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند ، خواست از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.
 بنابر این گزارش همچنین تاکید شده است تا همه مردم از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محیط زیست مازندران در این اطلاعیه تاکید کرد که مردم از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع  و رها نکردن مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی) در داخل جنگل ها و مراتع خود داری کنند چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک  کف جنگل ها و مراتع گردیده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کند.
در این اطلاعیه  از شهروندان تقاضا شده است  که با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها ، محیط بانی ها، شوراهای اسلامی  شهرها و روستاها، دهیاری ها اطلاع داده شود تا با بسیج امکانات و هماهنگی های لازم جهت  اطفاء حریق انجام شود.

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران دمای هوای امروز شنبه ساری مرکز استان  به ۳۴ درجه رسیده است  و  پیش بینی کرد که  دمای هوا در این مدت برای مناطع کوهستانی و سردسیری تا  ۳۵ درجه افزایش می یابد  و این موج گرمایی همراه با وزش بادهای شدید گرم نیز خواهد بود.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۵۳۰ هزار هکتار از این مساحت استانی را عرصه های حفاظتی زیست محیطی در بر گرفته که ۴۹۰ گونه جانوری در این عرصه های زیست محیطی زیست می کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مازندران سازمان حفاظت محیط زیست مازندران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها