Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:24:51 GMT

جهان، فریب آمریکا را نخواهد خورد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۳۳۵

جهان، فریب آمریکا را نخواهد خورد

به گزارش افکارنیوز،

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به قطع ارتباط آمریکا با سازمان جهانی بهداشت امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: «در قسمت جدید سریال «خروج» و در میانه یک همه‌گیری که جهان را پریشان کرده، ایالات متحده رابطه خود را با سازمان جهانی بهداشت قطع کرده است.»

اخبار سیاسی- وی افزود: «این رژیم بی‌مسئولیت بعد از ناکامی در انجام وظایفش در قبال مردم خود، همواره به دنبال راه فراری بوده تا افتضاحی که به بار آورده را پنهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در عین حال خاطرنشان کرد: «اما بازی اتهام‌زنی، جهان را نفریفته و نخواهد فریفت.»

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نهم خرداد ماه با بیان اینکه چین به طور کامل بر سازمان جهانی بهداشت سیطره دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را قطع کنیم.

در همین خصوص «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان (+) در حساب توئیتری خود با اشاره به تصمیم آمریکا در قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی نوشت: «این یک واکنش ناامیدکننده بود. اگر سازمان جهانی بهداشت به دنبال آینده‌ای متفاوت است نیاز به اصلاحات دارد و اتحادیه اروپا باید نقش پیشرو در تامین مالی این سازمان داشته باشد.» وی تاکید کرد که این اقدام آمریکا به وضعیت درمانی جهان آسیب جدی وارد خواهد کرد. 

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز در نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت، خواستار بهسازی اساسی و مهم در این سازمان ظرف ۳۰ روز شده بود. وی بار دیگر سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که تحت فشار «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در خصوص اعلام وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا ادعاهای تماما نادرست و گمراه کننده مطرح کرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه دونالد ترامپ ایالات متحده ایران سخنگوی وزارت امور خارجه سید عباس موسوی دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود