Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:29:43 GMT

بذر تولیدی فاروج شناسنامه‌دار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۹۷۸

بذر تولیدی فاروج شناسنامه‌دار می‌شود

حبیب الله مقتدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان فاروج ۵۰ درصد از بذر غلات خراسان شمالی، به‌ویژه گندم استان را تامین می کند که هر سال این محصول از شهرستان بدون فرآوری خارج می شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال مزارع بذری شهرستان ۶ هزار تن تولید داشت، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده بالاخره امسال مجوز فرآوری بذر شهرستان صادر شده و شرکت تعاونی تولید کشاورزی روستای مایوان با دریافت این مجوز زمینه عرضه این تولیدات با نام شهرستان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجوز فعلی این واحد را تا سقف تولید ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: شرط افزایش ظرفیت مجوز، تامین انبار استاندارد است که در صورت فراهم سازی این بخش، از سوی اتحادیه تعاونی تولید می توان حجم بیشتری از تولیدات شهرستان را فرآوری و شناسنامه دار کرد.

 در مزارع بذری شهرستان فاروج، سالانه حدود پنج تا هفت هزار تن گندم بذری تولید می شود.

سطح زیر کشت گندم شهرستان فاروج ۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار است که از این مقدار چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی است.

برچسب‌ها گندم بذرگیری فاروج خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم فاروج خراسان شمالی گندم فاروج خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله فیروزی با اشاره به ضرورت تامین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی با توجه به فرارسیدن فصل گرما، گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابتدا باید ظرفیت موجود را حفظ و سپس بستر را برای حضور مردم در این حوزه فراهم کرد که قطعی برق موجب آسیب به ظرفیت تولید می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در راستای تامین نیاز مردم از قطعی برق مصارف خانگی خودداری شود تا مردم در کار‌های روزمره دچار مشکل نشوند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آسیب‌های ناشی از قطع برق صنایع نیز متوجه مردم می‌شود، زیرا قطعی برق موجب بیکاری کارگران می‌شود و این موضوع به صورت مستقیم در معیشت خانوار اثرگذار است.   وی با اشاره به یکی دیگر از آثار نامطلوب قطعی برق، بیان کرد: از آنجاکه به دلیل قطعی برق، تولید در واحد‌های صنعتی کاهش می‌یابد، بازار با کمبود محصولات تولیدی این واحد‌ها روبه‌رو خواهد شد در نتیجه قیمت این کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند، این موضوع نیز به صورت مستقیم بر مردم اثرگذار است مانند آنچه که در چند سال گذشته در حوزه فولاد و سیمان رخ داد.   فیروزی گفت: وزارت نیرو در تلاش است که از توانمندی کارخانه‌های بزرگ برای تولید برق استفاده شود که این موضوع هنوز محقق نشده و باید مشوق‌های بیشتر و بهتری برای این موضوع در نظر گرفت.   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید زیرساخت‌های موردنیاز تولید مانند برق و گاز را تامین کرد، تصریح کرد: پذیرفته شده نیست که برای تامین مصارف خانگی به سراغ قطع برق صنایع برویم، زیرا قطعی برق در واحد‌های تولیدی نیز بر زندگی مردم اثرات نامطلوبی دارد.

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد