Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت خارجه در مصاحبه تلفنی با برنامه «رویداد» در ارتباط با رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و ادعاهای اخیر برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه این نفتکش‌ها با چراغ سبز آمریکا توانسته‌اند از دریای کارائیب گذشته و به ونزوئلا برسند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای زورگو هر موقع که نتوانسته‌اند تهدیدات خود را اجرایی و عملیاتی کنند، تلاش کرده‌اند برای حفظ ابهت خود موضوعات را وارونه جلوه داده و واقعیت را تحریف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این شگرد تبلیغاتی کشورهای زورگو که برای حفظ جایگاهشان در عرصه های بین المللی است، خاطرنشان کرد: در بحران های دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم که وقتی شرایط برای آنها سخت می‌شود مسائل را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند مثلاً می‌گویند ما خودمان برنامه‌ریزی کرده بودیم که نیروهایمان را از فلان منطقه خارج کنیم یا فلان تهدید را اجرایی نکنیم.

مهمان‌پرست با بیان اینکه اتفاقات اخیر در عرصه سیاست خارجی به ما این درس را داد کشورهای زورگو در روابط خارجی تلاش می‌کنند که با ایجاد ترس و تنش اجازه ندهند که کشورهای مستقل از منافع خود دفاع کنند و باید در برابر فشار آنها ایستاد، گفت: حضور نفت کش های ایران در ونزوئلا نشان می‌دهد که اگر کشورها نترسند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، قدرت های زورگو در مورد تهدید های پوشالی خود به نتیجه ای نمی رسند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در روابط بین الملل قدرت های بزرگ عادت کرده‌اند که هر چیزی را که اراده می کنند با زور و تهدید به دست آورند و در همین چارچوب کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دهند، افزود: در همین راستا برای آنها سخت است که کشورهای مستقل، نظمی که آنها به وجود آورده‌اند را به هم بریزند.

مهمان‌پرست تاکید کرد: اگر ما در زمینه های داخلی یعنی دفاعی و اقتصادی بتوانیم به نقطه قوت برسیم،کشورهای زورگو متوجه خواهند شد که هر عمل و تهدیدی از سوی آنها با واکنش ایران روبرو خواهد شد و این واکنش برای آنها هزینه بر است.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه نقطه قوت ایران در عرصه های اقتصادی و دفاعی باعث می‌شود که تهدید کشورهای سلطه گر بی‌خاصیت شود، ادامه داد: در زمینه اعزام نفتکش‌های ایران به ونزوئلا ممکن است این اقدام در صادرات نفت ما نتواند حرکت بزرگی ایجاد کند ولی این موضوع اقتدار ما را از نظر سیاسی نشان می دهد و ما باید از نظر اقتصادی نیز نقاط ضعف خود را برطرف کنیم که تهدیدات آمریکا در این زمینه نیز بی اثر شود.
 

تسنیم  

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مهمانپرست نفتکش آمریکا کشورهای زورگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه کنده شدن پوشش موتور هواپیمای مسافربری (فیلم) تصادف شدید یک پورشه در آمریکا (فیلم) انفجار و آتش سوزی در یک پمپ بنزین (فیلم)

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان