Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:15:23 GMT

جنگ ترامپ و توییتر به کدام سو می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۴۵۹

جنگ ترامپ و توییتر به کدام سو می‌رود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جدال اخیر میان شبکه اجتماعی «توییتر» و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا و اتفاقات متعاقب آن، سبب بروز گمانه زنی‌هایی در مورد آینده حضور ترامپ در این شبکه یا متقابلا سیاست‌های آتی توییتر در قبال ترامپ و در شکل کلی‌تر آینده فعالیت شبکه‌های اجتماعی شده است.

دعوای میان توییتر و ترامپ سبب شده تا گمانه زنی‌هایی در مورد آینده فعالیت توییتری ترامپ یا نوع برخورد توییتر با وی یا در شکل کلی‌تر آینده فعالیت شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک مطرح شود، اما در نظر داشتن نکات زیر در مورد این جدال مجازی مهم است:

-توییتر اقدام به ممنوعیت فعالیت ترامپ نمی‌کند: تا این لحظه توییتر هیچیک از توییت‌های ترامپ را حذف نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توییتر تاکنون در پاسخ به انتقادات در مورد اظهارات خشونت بار و ارعاب برانگیز سیاستمداران تاکید می‌کرد، مردم باید بدانند که ایده‌ها و افکار سیاستمداران چیست اگرچه قانون چتر حفاظتی را برای این شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده که از آن‌ها در برابر اقدامات احتمالی ترامپ محافظت می‌کند، خود این شبکه‌ها نیز خواهان خارج شدن ترامپ نیستند.

-اقدام ترامپ برای لغو حمایت قانونی از شبکه‌های اینترنتی مصوب ۱۹۹۶ بی نتیجه خواهد ماند: ترامپ در پی پنهان شدن توییتش به دلیل ستایش خشونت، فرمان اجرایی را صادر کرد که براساس آن قانون فدرال مصوب ۱۹۹۶ لغو و محدودیت‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد و حمایت قانونی از آن‌ها خاتمه یابد.

ترامپ بدون حمایت کنگره که شاید دلخوشی از شبکه‌های اجتماعی نداشته، اما همچنان خواهان ادامه فعالیتشان هستند، قادر به لغو قانون مذکور نخواهد بود؛ ضمن اینکه حمایت‌های قانونی اجازه این اقدام را به ترامپ نمی‌دهند.

-شمار دنبال کنندگان ترامپ در توییتر: وجود بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی توییتر، احتمالا اصلی‌ترین دلیل عدم خروج ترامپ از این شبکه خواهد بود.

-جنگ ترامپ با توییتر انگیزه‌های سیاسی دارد: یکی از دلایل مهم آغاز جنگ ترامپ با توییتر و متعاقب آن با شبکه‌های مجازی، احتمال رای گیری اینترنتی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که دموکرات‌ها خواهان آن هستند، اما جمهوریخواهان به شدت با آن مخالف هستند. ترامپ بر این باور است که رای گیری اینترنتی به نفع دموکرات‌ها بوده و شانس پیروزی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

-مخالفت‌ها با محدودیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی: اعلام فرمان اجرایی لغو قانون ۱۹۹۶ توسط ترامپ با واکنش شدید مقام‎ها، افکار عمومی و صاحبان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است و کار را برای اعمال محدودیت‌ها دشوار کرده است.

در پایان به این نکته نیز باید توجه داشت که ترامپ در حال جنگ با توییتر نیست بلکه با حقیقت می‌جنگد.

پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ در مواجهه با بحران‌های متعدد همچنان غیرمسئولانه رفتار می‌کند و تلاش دارد تا ناکارآمدی‌های خود در زمینه‌های مختلف را پوشش دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ شبکه اجتماعی توییتر شبکه های اجتماعی توییتر ترامپ شبکه های اجتماعی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد