Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:40:40 GMT

فرماندار: عوامل پیری جمعیت گناباد تبیین شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۶۵۱

فرماندار: عوامل پیری جمعیت گناباد تبیین شود

حامد قربانی روز شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی گناباد افزود: کهولت سن جمعیت حاکی از آداب خوب فرهنگی است که سنین برخی افراد به بالغ بر ۹۰ سال رسیده است و باید این نقاط قوت شناسایی و برای جوانان و نسل جدید شناسانده شود.

وی ادامه داد: تدفین متوفیان قبل از صدور گواهی فوت تخلف است و باید با هماهنگی مسوولان ذیربط و دهیاران روستاها مجوزهای لازم اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: حمل اموات تنها باید با خودروهای دارای مجوز از شهرداری‌ها انجام شود و نمونه مجوز بر روی وسیله نقلیه الصاق و با هماهنگی فرماندهی انتظامی و راهنمایی و رانندگی انجام شود.

وی بر توجه بیشتر مسوولان ذیربط بر به روز بودن آمار وقایع حیاتی در برنامه ریزی توسعه گناباد تاکید کرد.

بخشدار کاخک گناباد هم گفت: علل مهاجرت از در روستاهای این بخش فقط نبود درآمد کافی و خشکسالی در منطقه نیست،بلکه بسیاری از جوانان در روستاهای منطقه با مدارک تحصیلی بالا حاضر به ماندن در روستا و اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری نیستند.

حسین مرادی کمبود شدید زاد و ولد در مناطق روستایی را از تنگناهای مهم ذکر کرد و افزود: به عنوان مثال در برخی روستاها از قبیل دیسفان با بیش از ۱۵۰ خانوار در ۱۸ سال گذشته یک مورد تولد نیز ثبت نشده است.

وی ادامه داد: از نظر علمی باید تغذیه و مواد غذایی مورد استفاده مردم مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که چقدر در زاد و ولد و باروری تاثیر گذار است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در مرکز شهر و مناطق شهری کاخک و بیدخت و بقیه در ۱۱۲ روستای این شهرستان زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها سلامت گناباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت گناباد سلامت گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل

فرماندار اردل از کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در حاشیه رودخانه بالد خبر داد.

یعقوب شکوهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با حضور اعضای شورای تأمین در محل حادثه، جسد مربوط به مردی حدود ۴۵ ساله با دستان بسته در حاشیه رودخانه بالد با هویت نامشخص پیدا شد که پس از بررسی‌های لازم و گزارش قاضی، به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

وی افزود: جسد کشف شده با دست و پای بسته بود و تاکنون هویت این فرد مشخص نشده است، طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد ۴۵ ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد، این جسد دو هفته در آب بوده است.

کد خبر 750851

دیگر خبرها

  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد