Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:10:14 GMT

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع سروآباد سم پاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۶۷۱

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع سروآباد سم پاشی شد

محمد رحیمی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین آفتی که شهرستان سروآباد چندین سال درگیر آن است ملخ شاخک بلند بومی است که بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی، جنگلی، باغی و زارعی این شهرستان را در سطح ۳۲ روستای آن آلوده کرده است.

وی افزود: مبارزه علیه این آفت از ۲۹ اسفند سال ۹۸ آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان علیه این آفت سم پاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر سم دلتامترین در بین باغداران و کشاورزان برای مبارزه با ملخ شاخک بلند توزیع شده است و بیش از ۵۰ دستگاه سم پاش در بخش دولتی و بخش خصوصی برای مبارزه علیه این آفت بکار گیری شده است.

وی یادآور شد: ادوات سمپاشی استفاده شده برای مبارزه علیه ملخ شاخک بلند شامل ۴۵ دستگاه سمپاش موتوری ۲۵ لیتری، سه دستگاه ۲ هزار لیتری پشت تراکتور کششی و ۲ دستگاه سمپاش ۴۰۰ لیتری پشت تراکتوری است.

رحیمی اضافه کرد: مهمترین و طبیعی ترین دشمن ملخ شاخک بلند پرنده ای به نام سارگلو قرمز است که آمار نشان داده که سال گذشته این پرنده در هر نقطه از شهرستان که فعالیت داشته آمار ملخ شاخک بلند در سال جاری بسیار کمتر بوده است.

شهرستان سروآباد با هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۱۲۰ هزار هکتار اراضی زارعی، باغی و ملی و جنگلی یکی از شهرستان های مهم استان کردستان در بخش کشاورزی است که با تولید محصولات باغی و زراعی نقش مهمی در بخش کشاورزی دارد این شهرستان با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سروآباد ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سروآباد ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی سروآباد ملخ صحرایی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد