Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:55:13 GMT

سوریه به جنگنده‌های جدید «میگ-29» مجهز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۷۳۴

سوریه به جنگنده‌های جدید «میگ-29» مجهز شد

منابع هوانوردی از دریافت جنگنده‌های جدید «میگ-29 اس‌ام تی» ساخت روسیه از سوی نیروی هوایی سوریه در یکی از پایگاه‌های هوایی مهم این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی سوریه روز شنبه از دریافت تعدادی جنگنده جدید «میگ-29  اسم ام تی» از روسیه خبر داد.

به گزارش منابع هوانوردی، سوریه روز شنبه اعلام کرد که چند فروند جنگنده میگ-29 اس ام تی ساخت روسیه را طی مراسم رسمی در پایگاه هوایی «حمیمیم» دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که منابع هوانوردی اعلام کرده اند خلبانان سوری با دریافت این جنگنده‌ها نخستین پروازهای خود با آن‌ها را انجام دادند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته بود با طرف سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند. (جزئیات بیشتر)

به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله طرفهای خارجی در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریستها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود. در همین راستا روسیه و سوریه در سال 2015 یک توافق 49 ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا کرده اند. طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این توافق میتواند برای یک مدت 25 ساله دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل از پایان قرارداد خواستار لغو آن شود.

میگ -29 اس ام تی، نوع ارتقا یافته  از جنگنده میگ-29 فالکروم محسوب می‌شود. اپن جنگنده جدید مجهز به موشک‌های با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح هستند. میگ 29 اس ام تی مجهز  به مخازن سوخت اضافی، موتور به روز شده و افزایش ظرفیت حمل سلاح است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه روسیه جنگنده هوا اس ام تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های خبری لبنان بامداد پنجشنبه از بمباران مجدد مناطقی از جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و واحدهای توپخانه این رژیم خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

همچنین المیادین از جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران نیز حومه شهرک شبعا را با دو موشک هدف قرار دادند.

گفتنی است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

کد خبر 6094787

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟