Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، نمایشگاه کتاب ورشو پایتخت کشور لهستان هر سال اواخر ماه می برگزار می‌شد و امسال نیز قرار بود با وجود ویروس کرونا برگزار شود که در آخرین لحظه مسئولان اعلام کردند که به صورت دیجیتالی نمایشگاه خود را برگزار خواهند کرد. سال گذشته ۱۰۳۸ نویسنده از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور یافته بودند و با بیش از ۸۰ هزار بازدیدکننده یک رکورد جدید در نمایشگاه‌های کتاب در تاریخ این کشور ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امسال علارغم اینکه مسئولان لهستانی گفته بودند نمایشگاه را با رعایت شرایط و استانداردهای بهداشتی برگزار می‌کنند ولی ظاهراً از این تصمیم خود منصرف شده و ترجیح دادند یک بازار کتاب آنلاین به نام بوک‌تارگ (BookTarg.pl) برپا کنند. این بازار کتاب‌هایی از ۴۰ نویسنده لهستان را برای فروش عرضه کرده است.

سازمان‌دهندگان این بازار آنلاین می‌گویند این اولین بار است که چنین فرصت دیجیتال برای مردم این کشور فراهم شده است. کتابفروشی‌های آنلاین کشور لهستان از جمله آلگرو(Allegro) و لگیمی(Legimi) از سازمان‌دهندگان این بازار آنلاین هستند.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب ورشو می‌گویند با وجود شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه سال ۲۰۲۱ نیز ممکن است با شکل جدیدی برگزار شود و حتی احتمال دیجیتالی شدن آن نیز وجود دارد. میکولاژ مالشنسکی مدیر فروشگاه آنلاین آلگرو می‌گوید شرایط موجود نشان می‌دهد که احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد.  ناشران لهستانی همگی بر دیجیتالی برگزار شدن نمایشگاه اتفاق نظر دارند ولی باید مدلی طراحی شود تا خسارت‌های گذشته جبران شود.
 
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه تحقیقات بازار کتاب لهستان نظرسنجی از حدود ۱۱۸ کتابفروش و ناشر لهستانی نشان می‌دهد ۳۰ تا ۷۰ درصد از فروش آنها کاهش یافته است ولی هنوز آنها فرصت برگزاری نمایشگاه‌های دیجیتال را تجربه نکرده‌اند.

کرزیستوف اولسجوک مالک انتشارات و کتابفروشی  زیاسکی (Książki) شهر ورشو می‌گوید این اولین بار است که بازار آنلاین کتاب در این کشور برپا می‌شود و هنوز هیچ کس از میزان استقبال و فروش آن خبر ندارد. وی گفت: به طور حتم در آینده فروش کتاب در لهستان و دیگر کشورها نیاز به قوانین خاصی دارد که باید در فضای مجازی نیز در نظر گرفته شود.
 
این ناشر لهستانی در ادامه گفت: فعلاً این شروع کار بازار آنلاین در لهستان است. در گذشته سهم فروش کتاب در فضای مجازی تنها ۵۰ درصد بود ولی شرایط موجود ایجاب می‌کند که بهای بیشتری به این فضا داده شود.
 
لوکاس اوکونسکی مدیر کتابفروشی زنجیره‌ای پولسکا (Polska) نیز تجربه فروش کتاب در فضای مجازی را برای کشور لهستان یک تجربه جدید و دست نخورده ارزیابی می‌کند و اعتقاد دارد همه چیز در آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 516314 برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی كروناويروس بازار آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است