Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:20:35 GMT

کاهش محدودیت‌های مسابقات ورزشی در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۸۲۴

کاهش محدودیت‌های مسابقات ورزشی در انگلیس

دولت انگلیس در ادامه پیشبرد برنامه خروج از قرنطینه، محدودیت‌ها برای برگزاری مسابقات ورزشی را نیز کاهش داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اولیور داودن» وزیر ورزش انگلیس روز شنبه (۱۰ خرداد) در کنفرانس خبری روزانه دولت اعلام کرد که محدودیت‌ها از پس فردا (دوشنبه ۱۲ خرداد) برداشته خواهد شد تا مسابقات بدون تماشاگر و پشت درهای بسته در این مرحله برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این سیاستمدار انگلیسی، مسابقات اسب سواری از روز دوشنبه و سپس مسابقات لیگ برتر فوتبال از ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) در صورت کسب مجوزهای لازم از مراجع بهداشتی و پلیس از سرگرفته می‌شود.

داودن این تصمیم را لحظه‌ای مهم برای ورزش انگلیس توصیف و تصریح کرد که انتظارها به سر رسیده است.  

وی در عین حال خاطر نشان کرد که ورزشکاران باید به تنهایی به ورزشگاه تردد کنند و آنهایی که به کرونا مشکوک هستند قرنطینه شوند. وزیر ورزش انگلیس همچنین درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش استفاده از فیزیوتراپی و رختکن را مورد تاکید قرار داد.

در همین پیوند «ریچارد مسترز» مدیرعامل لیگ برتر انگلیس ضمن استقبال از تصمیم دولت گفت؛ اگر اوضاع خوب پیش‌ برود با نهایت هیجان مسابقات فصل ۲۰-۲۰۱۹ را ظرف دو هفته از سرخواهیم گرفت.

دولت انگلیس ناگزیر از خسارت‌های مالی ناشی از بحران کرونا، محدودیت‌های قرنطینه را با هدف چرخش اقتصاد کشور از دو هفته پیش آسان کرد.   

براساس طرح دولت ابتدا محدودیت‌های ورزش در فضای باز و تردد به محل کار کاهش یافت و از پس فردا (دوشنبه ۱۲ خرداد) برخی مدارس ابتدایی، بازار روز و نمایشگاه‌های خودرو بازگشایی می‌شوند. سایر محدودیت‌ها نیز قرار است به تدریج ظرف دو ماه آینده کاهش یابد.

این درحالیست که مشاوران علمی دولت انگلیس با اشاره به آمار بالای شیوع ویروس کرونا در این کشور نسبت به آنچه برنامه پرشتاب دولت برای تسهیل قرنطینه در این کشور نامیدند ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که این روند به ایجاد موج دوم همه‌گیری کرونا منجر خواهد شد.

پرفسور «جان ادموندز» از مشاوران ارشد دولت بوریس جانسون و عضو مدرسه علوم پزشکی بهداشت و مناطق گرمسیر انگلیس معتقد است این کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده که گاردش را دربرابر کرونا شل کند.   

او با اشاره به اینکه روزانه هزاران نفر در انگلیس به کرونا مبتلا می‌شوند تصریح کرد که رفع محدودیت‌ها در این مقطع اقدام نسنجیده‌ای است

این دانشمند انگلیسی در اسناد محرمانه دولت که فرازهایی از آن در رسانه‌های این کشور فاش شده گفته است: مساله اینجاست که اقتصاد باید به چرخش درآید و مردم به روال عادی زندگی برگردند. اما بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که آمار ابتلا کاهش یابد تا محدودیت‌ها را آسان کنیم. بنابراین با توجه به آمار نسبتا بالای شیوع و سیستم ناآزموده تست و ردیابی کرونا، به نظر من آسان کردن محدودیت‌ها اقدام مخاطره‌آمیزی خواهد بود.

اظهارات این دانشمند انگلیسی بلافاصله از سوی مشاور دیگر علمی دولت و رئیس موسسه تحقیقات «ولکام‌تراست»، «جرمی فرار» مورد استقبال قرار گرفت. او در توئیتی نوشت: من با جان در این زمینه موافقم. با توجه به تداوم شیوع بالای کووید-۱۹ در انگلیس، رفع محدودیت‌ها اقدام شتاب‌زده‌ای خواهد بود.   

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تاکنون ۲۷۲ هزار و ۸۲۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۸ هزار و ۳۷۶ نفر بر اثر این بیماری زندگی خود را از دست داده‌اند. انگلیس پس از آمریکا دارای بالاترین آمار مرگ‌ومیر مبتلابان به کرونا در جهان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس دولت لیگ برتر انگلیس مسابقات لیگ برتر فوتبال محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال: اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب شناسی از رخ‌داد‌های اخیر را ارائه کند.   سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا تیم والیبال ساحلی ایران یک با غلبه بر نیوزلند دو به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا راه پیدا کرد و موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شد.   اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد.   پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز تیم بوکس امید ایران در حالی با کسب سه نشان برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد که نخستین حضورش را در این رویداد مهم قاره‌ای تجربه می‌کرد.   دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد سریع‌ترین مرد ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در ماده ۱۰۰ متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی پایان داد.   پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان نوشاد عالمیان در جدول اصلی رقابت‌های تنیس روی میز گرند اسمش عربستان به مصاف کائو چنگ جوی از چین تایپه خواهد رفت.   دو و میدانی بین المللی دبی طلای امیریان در ۸۰۰ متر و برنز اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر نمایندگان کشورمان به نشان طلای ۸۰۰ متر مردان و برنز ۱۰۰ متر بانوان در مسابقات دو و میدانی بین المللی دبی دست پیدا کردند.   تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال نشان رسمی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، پس از ۳۵ سال تغییر کرد.   پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان کشورمان در رده سنی بزرگسالان با قهرمانی مینا قربانی به پایان رسید.   داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند تیم داوری کشورمان قضاوت فینال جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا را قضاوت کرد.   اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اردوی تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسال کشورمان اواخر اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت