Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در جلسه پیگیری مصوبات هیأت دولت در استان با اشاره به فعال بودن تخصیص اعتبار از محل صندق توسعه ملی، اظهار کرد: برای حل مشکل حوزه فاضلاب اهواز به دستور مقام معظم رهبری تخصیص ۵۰ میلیون یورو برای امسال مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر تخصیص اعتبار از منابع مختلف، افزود: در حوزه مقابله با ریزگرد‌ها قرار بود ۱۰۰ هزار هکتار را در سه سال نخست مدیریت کنیم که این امر محقق شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان کشت، حدود ۸ هزار هکتار مرطوب سازی و ۱۰۰ هزار هکتار بصورت مدیریت چَرا کنترل شده است.

شریعتی با بیان اینکه در مالچ پاشی هم اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های نسبتا خوب و با توجه به اقدامات اداره کل منابع طبیعی با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد نصر، منشاء داخلی ریزگرد‌های خوزستان به حداقل رسیده و وقوع پدیده ریزگرد در چند مورد اخیر با منشاء خارجی بوده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: طبق درخواست رئیس جمهور در ویدئوکنفرانس روز عید فطر گزارشی از اثربخشی اقدامات انجام شده در حوزه مهار ریزگرد‌ها در استان به وی ارائه شد و در آن عنوان کردیم که در حال حاضر عمده منشأ ریزگرد‌های خوزستان خارجی بوده و باید از طریق مَناسب و دیدار‌های منطقه‌ای مطرح و حل شود.

شریعتی به خریداری دو سامانه تشخیص ریزگرد برای شهرستان‌های آبادان و بستان اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها پیش‌بینی برای بروز ریزگرد‌ها را به طور کامل متحول می‌کنند و کمک شایانی به پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی دارند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین دو سیستم ILS فرودگاهی برای استان خریداری شده است که این سیستم در زمان بروز ریزگرد یا پدیده مه امکان هدایت هواپیما را محقق می‌کند تا دیگر پرواز‌ها کنسل نشود.

او با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه توزیع و انتقال برق بیان کرد: در حال حاضر متوسط قطع برق استان خوزستان ۶۵۰ دقیقه است و این متوسط در اهواز از ۲ هزار دقیقه به ۴۰۰ دقیقه رسیده است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

شریعتی با تأکید بر لزوم کاهش قطع برق در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان، اذعان کرد: خوشبختانه برق منطقه‌ای استان، توزیع نیروی برق استان و اهواز از تجهیزات مناسبی برخوردار شده اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در طرح آبرسانی غدیر اگرچه به دلیل تغییر منابع و مسائل اینچنینی طبق برنامه پیش نرفتیم، اما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم.

او گفت: تا چندماه آینده کانال پای پل از مدار خارج می‌شود که در این صورت علاوه بر رفع مشکل شکستگی کانال، اجازه کشت به کشاورزان آن منطقه داده خواهد شد آب شرب نیز پایدار خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه در آبرسانی به روستا‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: دولت سال اول وقوع ریزگرد‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌ها اعتبار تخصیص داد، اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستا‌های اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غیزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می‌شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

او در ادامه به حل مشکل آب ۲۴ کیلومتری روستای شابهار از رامشیر و یک کیلومتری روستای سودان، ادامه داد: سازه‌های لازم برای مشکل ۱۷ روستای قلعه سحر با اعتبار تخصیص یافته از حوزه نفت در حال حل شدن است و مشکل آب ۷ روستای حاشیه دز نیز رفع می‌شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: با آبرسانی این ۲۴ روستای قلعه سحر و حاشیه دز، تمامی روستا‌های اهواز از آب برخوردار می‌شوند و پس از آن بالا بردن کیفیت آب را در برنامه ریزی و اقدام قرار می‌دهیم.

شریعتی اذعان کرد: برای آب اهواز اقداماتی انجام شده، اما لزوم انجام اقدامات ویژه در تصفیه خانه و فیلتر‌های آن حس می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی تابستان گرم برای امسال گرم، با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی برق منطقه‌ای استان در صورت نیاز در خصوص ساعات کار ادارات تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خوزستان کمبود آب مقام معظم رهبری فاضلاب شهری فاضلاب اهواز استاندار خوزستان هزار هکتار انجام شده ریزگرد ها روستا ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب این روستا؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق 90 متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول 1800 متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است، افزود: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است