Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:30:25 GMT

احتمال اعزام نیروهای نظامی آمریکا به تونس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۳۰۶

احتمال اعزام نیروهای نظامی آمریکا به تونس

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا از احتمال اعزام و استقرار نیروهای نظامی در تونس به بهانه‌ی ادعای حضور روسیه در لیبی و بی‌ثباتی در منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (AFRICOM) اعلام کرد که احتمال آن وجود دارد تا ارتش آمریکا به بهانه‌ی ادعای حضور نظامی روسیه در لیبی و جهت رفع نگرانی‌های امنیتی در منطقه اقدام به اعزام و استقرار نیروهای نظامی در تونس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال استفان تاونسند، فرمانده (آفریکم) در گفت‌وگو با ایمد هزگی، وزیر دفاع تونس اظهار کرد که ایالات متحده ممکن است برای مقابله با تهدید روسیه در منطقه اقدام به آموزش نیروهای ارتش در تونس کند.

وی افزود: «از آنجا که روسیه همچنان به دنبال افزایش تنش‌ها در لیبی است، حفظ امنیت منطقه در شمال آفریقا باعث نگرانی شدید ما شده است. ما به دنبال راه‌های جدید برای رفع نگرانی‌های امنیتی در تونس هستیم. هم‌چنین احتمال دارد از تیپ کمکی نیروهای امنیتی خود در منطقه استفاده کنیم.»

مسکو بارها اتهامات مربوط به مداخله روسیه در جنگ داخلی لیبی را رد کرده است. هم‌چنین دولت روسیه ضمن یادآوری مداخله نظامی ناتو در سال ۲۰۱۱ در این کشور که منجر به خرابی‌های بسیار پس از جنگ  در لیبی شد، اعلام کرد که می‌خواهد شاهد یک توافق دیپلماتیک در این کشور جنگ زده باشد.

ژنرال استفان تاونسند، فرمانده (آفریکم) گفت: «تونس نمونه‌ای از چگونگی حمایت ایالات متحده از شرکا و هم‌پیمانان آفریقایی ما در حرکت به سوی خودکفایی، امنیت منطقه‌ای و توسعه بلندمدت است. روابط ما با تونس در جهت تقویت مشارکت و همکاری ما به منظور دستیابی به اهداف امنیتی متقابل در منطقه است.»

ویکتور بونادورف، رئیس کمیته‌ی رسیدگی به امور دفاعی در پارلمان روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌های بی مورد ایالات متحده و فرمانده آفریکم، این اظهارات را "بی پایه و اساس" و "چرند" توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه آمريكا ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها آغاز شد اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

کد خبر 6092970

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه