Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویى دانشگاه رازى کرمانشاه گفت: در بسیارى از مناطق کرمانشاه، شاهد ساخت و سازهاى غیراصولى از سوى سرمایه داران و ثروتمندان هستیم، اما هیچگاه شهردارى و سایر نهاد‌ها با آنان به شکل نامناسبى برخورد نکردند؛ خواستار حل و رسیدگى به اين موضوع از سوى قوه قضایى هستیم.

رضا صالحى، مسئول بسیج دانشجویى دانشگاه رازى کرمانشاه در پخش زنده اینستاگرامى با موضوع «روایت جنگ فقر و غنا از دریچه شهرک فدک کرمانشاه» گفت: بعد از اینکه از ماجراى تخریب منازل مسکونى شهرک فدک از سوى شهردارى کرمانشاه و فوت آسیه پنهاى (یکى از ساکنان این منازل) مطلع شدیم به همراه فعالان بسیج دانشجویى دانشگاه رازى به این منطقه رفتیم تا در جریان چند و، چون این ماجرا قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحى اضافه کرد: طبق گفته اهالى شهرک فدک، اختلاف بین شهردارى و اداره اوقاف کرمانشاه باعث شده این ساخت و ساز‌ها در شهرک فدک غیرقانونى صورت گیرد، اما این در حالى است که این زمین‌ها حدود ١٢ سال پیش، از سوى اداره اوقاف، به صورت قولنامه اى به این مردم اجاره و فروخته شده است، اما شهردارى معتقد است که این زمین‌ها باید تبدیل به فضاى سبز شوند و به این بهانه به شکلى نامناسب اقدام به تخریب خانه هاى شهرک کرده است.

مسئول بسیج دانشجویى دانشگاه رازى کرمانشاه افزود: مطالبه مردم این منطقه این بوده که با توجه به اینکه اختلاف نظر بین شهردارى و اداره اوقاف وجود دارد و مجوز ساخت و ساز براى این منازل صادر نمى شود و شهردارى خواستار تبدیل این منطقه به قضاى سبز است، باید زمینى به همین متراژ در منطقه دیگرى از کرمانشاه به این مردم اعطا شود تا در آنجا سکونت پیدا کنند و ماجرا به تخریب این منازل بدون رعایت چارچوب‌ها ختم نشود و تنها سرپناه آنان تخریب نشود، اما متاسفانه به این خواسته مردم توجهى نشده و شهردارى با رفتارى نامناسب برخى از این خانه‌ها را تخریب کرده است.

وى ادامه داد: برخورد نامناسب شهردارى با ساکنان این شهرک که باعث فوت آسیه پناهى نیز شده، به گلایه مردم این منطقه تبدیل شده و باید به آن رسیدگى شود.

صالحى خاطرنشان کرد: بجز منزل آسیه پناهى، ۵ منزل مسکونى دیگر در شهرک فدک تخریب شدند و این قصه محدود به همین جریان نیست و مربوط به ١٠٠ منزل مسکونى است که در این شهرک بنا شده اند و باید تعیین تکلیف شوند و جلوى این تخریب هاى غیراصولى گرفته شود.

وى با تاکید بر اینکه نحوه برخورد اشتباه شهردارى کرمانشاه در جریان تخریب این منازل با ساکنان شهرک فدک موضوعى غیرقابل چشم پوشى است، ابراز کرد: باید مشخص شود که این تخریب بر چه اساسى صورت گرفته است؟ آیا دادستانى مجوز این تخریب را صادر کرده است؟ شهردارى طبق چه بند و تبصره اى اقدام به تخریب منازل مسکونى شهرک فدک کرده است؟ چرا قبل از تخریب، اطلاع رسانى صحیحى صورت نگرفته و حتى وسایل مردم نیز در جریان این تخریب از بین رفتند؟ شفاف سازى این موضوعات مطالبه جدى بسیج دانشجویى دانشگاه رازى و مردم کرمانشاه و ساکنان شهرک فدک است.

وى خاطرنشان کرد: شناسایى و محاکمه عاملان فوت آسیه پناهى، مسئله دیگرى است که به جد پیگیر آن هستیم و تا حصول نتیجه دست از مطالبه کرى در این مورد بر نمى داریم. آنچه مسلم است، شهردارى و اداره اوقاف باید حامى این مردم مستضعف باشند نه اینکه تنها سرپناه آن‌ها را به دلایل واهى تخریب کنند و به عواقب این اقدام براى ساکنان این منطقه بى تفاوت باشند. از سویى نباید این موضوع را نادیده گرفت که شهرک فدک جزو مناطق حاشیه اى کرمانشاه است و باید در جریان این تخریب ها، با ساکنان این منطقه برخوردى صحیح صورت مى گرفت نه اینکه به جرم حاشیه نشینى، آن‌ها را تخریب کرد.

مسئول بسیج دانشجویى دانشگاه رازى کرمانشاه اذعان کرد: در بسیارى از مناطق کرمانشاه همچون سایر مناطق کشور، شاهد ساخت و سازهاى غیراصولى از سوى سرمایه داران و ثروتمندان هستیم، اما هیچگاه شهردارى و اداره اوقاف و سایر نهاد‌ها با آنان به شکل نامناسبى برخورد نکردند در حالى که بین ساخت و سازهاى آنان با ساخت و سازهاى ساکنان شهرک فدک از نظر قانونى، تفاوتى وجود ندارد، اما تبعیض در نحوه برخورد به وضوح مشاهده مى شود. اى کاش شهردارى کرمانشاه همانگونه که با این سرمایه داران برخورد کرده، با حاشیه نشینان شهرک فدک نیز برخورد مى کرد!

وى یادآور شد: امروز، ١٠ خرداد تعدادى از مسئولان شهردارى کرمانشاه در پى این تخریب و مرگ آسیه پناهى عزل و تعلیق از سمت شدند، اما این کافى نیست. نباید به همین عزل و تعلیق بسنده شود و ما خواستار ورود قوه قضائیه به این جریان هستیم تا اصل ماجرا شفاف سازى شود و با عاملان آن برخورد قانونى صورت گیرد و محاکمه شوند. از طرفى اختلاف بین شهردارى و اداره اوقاف حل شود و وضعیت ساکنان شهرک فدک تعیین تکلیف و سرپناه مناسبى براى آنان فراهم شود.

صالحى بیان کرد: تا زمان احقاق حق ساکنان شهرک فدک و حل مشکل مسکن آنان، پیگیر این جریان خواهیم بود و باید اصلاحاتى در نحوه برخورد با حاشیه نشینان صورت گیرد و خواستار حل این موضوع و رسیدگى به آن از سوى دستگاه قضایى هستیم تا دیگر شاهد زجر کشیدن این مردم به جرم تامین سرپناه براى خود و خانواده شان نباشیم. از این رو، مطالبه گرى هاى ما پیرامون این موضوع در سطح کرمانشاه و حتى کشورى ادامه دار خواهد بود تا این رفتار غلط اصلاح شود و مرحمى بر زخم هاى حاشیه نشینان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق محروم قوه قضائیه اداره اوقاف کرمانشاه تخریب منازل کرمانشاه حاشیه نشینان نحوه برخورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبدالهی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در دستگاه قضا اولین ملاک این است که در برابر ملت خاضعانه پاسخ دهیم.

وی افزود: قاضی اگر متکی به خدا، قرآن، اهل بیت و مقدسات نباشد، حتماً در قضاوتش ناعادلانه رفتار خواهد کرد بنابراین قضات بایستی همه امور و عملکرد خود را متکی به خدا بدانند؛ زیرا اگر لحظه‌ای از خدا و اهل بیت غفلت کنند دچار مشکل می‌شوند.

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه قضات وقت‌شناسی و انضباط را جدی بگیرند، گفت: قضات ما دقت کنند تا مردم معطل نشوند و حرمت و کرامت افراد را جدی بگیرند؛ بازداشت افراد باید آخرین حربه باشد و با تأمین قرار کمک کنیم حتی‌المقدور شخصی به بازداشتگاه و زندان نرود.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: قاضیان ما باید حریم، حرمت و کرامت افراد را حفظ کرده، اما در عین حال با اقتدار حکم صادر کنند و مبارزه با فساد را جدی بگیرند و بین هیچ یکی از طرفین دعوا تبعیض قائل نشوید.

وی با اشاره به لزوم جدی‌گرفتن امنیت روانی جامعه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با هر شخصی که امنیت روانی اجتماعی را خدشه‌دار می‌کند، به شدت برخورد شود و مهم نیست این خدشه در قالب بی‌عفتی، برپایی جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری، توقف تولید و یا هر موضوع دیگری باشد

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه افزود: با هر چیزی که مدیریت جامعه و تولید را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم و پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: فرمان‌پذیری نسبت به ولایت و پایبندی به آرمان شهدا از اصول اساسی ما در دستگاه قضائی است و در برابر شخصی که در حریم ولایت خیانت کند، کوتاه نمی‌آییم. یادمان نرود که جمهوری اسلامی حرم است و باید از حریم این حرم دفاع کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات علی شعبانی رئیس کل سابق، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین منصوب شد.

کد خبر 748871

دیگر خبرها

  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است