Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس و کارشناس حوزه علوم ارتباطات درباره قطع برخی شبکه‌های برون‌مرزی گفت: این مساله به عدم آگاهی درباره اهمیت کار رسانه‌ای در میان برخی مسئولان برمی‌گردد؛ موضوعی که در روزهای اخیر به سبب انباشت بدهی ارزی به قطع دو شبکه الکوثر و سحر اردو نیز انجامیده است.

امیر دبیری مهر، مدرس و پژوهشگر علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا در واکنش به قطع شبکه‌های برونمرزی رسانه ملی از برخی ماهواره‌ها عنوان کرد: بخشی از بی‌توجهی به الزامات و نیازهای شبکه‌های برون مرزی صداوسیما ناشی از عدم آگاهی از اهمیت کار رسانه‌ای به طور عام در کشور و به شکل خاص در میان مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که این دغدغه وجود نداشته باشد، طبیعتا اهتمام لازم برای پشتیبانی و تامین نیازهای رسانه‌های برون مرزی وجود نخواهد داشت و اتفاقاتی مانند قطع شبکه الکوثر از ماهواره یوتل‌ست رخ می‌دهد که برای پرستیژ رسانه‌ای جمهوری اسلامی خوشایند نیست.

قطع شدن شبکه الکوثر از یوتل‌ست برای پرستیژ رسانه‌ای جمهوری اسلامی خوشایند نیست.

دبیری مهر در خصوص نقش و تاثیر شبکه الکوثر در میان رسانه‌های جبهه مقاومت توضیح داد: مقاومت در منطقه خاورمیانه مبتنی بر مفاهیم ایدیولوژیک و اعتقادی است و تکیه‌گاه مولفه‌های مقاومت در مبانی فکری و عقیدتی مسلمانان جای دارد. از آن سو شبکه الکوثر نشردهنده معارف عقیدتی مسلمانان و به خصوص سبک زندگی اسلامی در منطقه است و از این منظر، نقش موثری در تحکیم مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه دارد و حضورش بسیار تاثیرگذار است.

این کارشناس علوم ارتباطات درباره اهمیت شبکه‌های برون مرزی برای نظام جمهوری اسلامی هم گفت: شبکه‌های برون مرزی بازتاب دهنده واقعیات، تحولات و دستاوردهای اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه و جمهوری اسلامی در داخل و در خارج از کشور هستند. با توجه به جریانات حاکم رسانه‌ای در دنیا که اصل فعالیت را بر سانسور، نادیده گرفتن و تحریف این دستاوردها بنا نهاده‌اند، رسانه‌های برون مرزی نقش مهم و منحصر به فردی را در ارائه چهره واقعی از اسلام و انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان دارند.

دستگاه دیپلماسی در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای فعال شود

وی با تاکید بر تفاوت نوع نگرش بر شبکه‌های برون مرزی عنوان کرد: یک شبکه برون مرزی مخاطب و اقتضائات متفاوت خود را دارد. این شبکه‌ها می‌توانند در مقایسه با رسانه‌های داخلی خیلی موثرتر عمل کنند و دستاوردهای متمایزی داشته باشند.

دبیری مهر پرهیز از تکرار اتفاقاتی همچون قطع برنامه‌های شبکه الکوثر از ماهواره یوتل‌ست و کانال اردوی شبکه سحر از ماهواره پاکست را مورد تاکید قرار داده و تصریح کرد: لازم است که حوزه دیپلماسی رسانه‌ای ایران به عنوان بخش مکمل دستگاه دیپلماسی کشور لحاظ شود تا دیگر هیچگاه مشکلات لجستیکی، مالی و بودجه‌ای برای شبکه‌های برون مرزی به وجود نیاید.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه الکوثر شبکه های برون مرزی شبکه سحر شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی شبکه الکوثر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

 مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد اولویت‌ها در حوزه نوسازی ناوگان توسط دولت بررسی  می‌شود گفت: برخی نقایص و کمبودهایی را در این بخش داریم که با توجه به  اولویت بندی های مختلف اتفاق می افتد. 

وی افزود: در بازه زمانی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱  در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  ۵۷ هزار دستگاه را از رده خارج کردیم که از این تعداد برای کمتر از ۱۰تا ۱۲هزار دستگاه  بحث جایگزینی  آنها مطرح شد و مابقی بدون جایگزینی از رده خارج شد.

ابراهیمی  اظهار کرد: در سال گذشته  ۷۲ هزار دستگاه نوسازی شدند که این عملکرد نشان می دهد بیش از ۴سال است که در بازه زمانی اعلام شده نوسازی ناوگان حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: این آمارها نشان می دهد حتی  با توجه به ورودی خودرویی که  در کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به  سن ناوگان که در کشور داریم وضعیت باز هم مناسب نیست.

او اظهار کرد: هدف گذاری های صورت گرفته  نوسازی ۲۵۰ هزار خودرو است که برای میانگین سالانه  است و حداقل  باید  بتوانیم امسال بیشتر از این عدد خودرو از رده خارج کنیم و یک بخشی هم در حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شود.

وی تاکید کرد: در آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی که ۲۸اسفند سال قبل توسط دولت ابلاغ شد  اثرات خوبی را برای کشور شاهد هستیم و برای همین ۲۰ روز کاری از سال ۱۴۰۳ گذشته است بیش از ۲۸هزار دستگاه خودرو توسط مراکز پذیرش شده است که به اندازه ۲۷درصد آمار سال گذشته است و این به معنای  آن است که‌ ورودی خودروهای فرسوده خوب بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود