Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@05:58:26 GMT

سیگار دروازه ورود به اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۴۳۷

خبرگزاری میزان- یک جامعه شناس به بیان علل اجتماعی شیوع اعتیاد در ایران پرداخت. تاریخ انتشار: 00:32 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۹۸۲ مجید ابهری در گفت‌و‌گو با میزان به بیان علل اجتماعی شیوع اعتیاد در ایران پرداخت و گفت: اعتیاد یعنی وابستگی روحی و جسمی به مواد مخدر به شکلی که قطع مصرف آن موجب بروز ناراحتی‌های جسمی، روحی و روانی در فرد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این خصوص ادامه داد: حدود ۸۵ درصد از افراد معتاد مصرف دخانیات را با کشیدن سیگارآغاز کرده اند، به همین دلیل می‌توان گفت سیگار دروازه ورود به اعتیاد است.

این جامعه شناس بیان کرد: در حال حاضر دشمنان کشور با انواع توطئه‌ها درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند و گرایش به مصرف مواد مخدر به ویژه در جوانان اصلی‌ترین اقدام آن‌ها در این زمینه بوده است.

ابهری با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مواد مخدر صنعتی حدود ۲ و نیم برابر مواد مخدر سنتی است، عنوان کرد: جوان بودن جمعیت کشورو گران بودن وسایل و امکانات تفریحی و رفاهی از دلایل شیوع اعتیاد در کشور است.

وی فقدان تربیت دینی ومذهبی را یکی از دلایل شیوع اعتیاد دانست و اظهار کرد: گرایش به مصرف مواد مخدر در افراد مذهبی حدود ۹۵ درصد کمتر از سایر افراد است به همین دلیل می‌توان گفت باور‌های دینی و اخلاقی مانع بزرگی در راه اعتیاد است.

این جامعه شناس گفت: مافیای مواد مخدر با عوض کردن نام و ظاهر این گونه اقلام در پی فریب دادن جوانان و جلوگیری از خروج آن‌ها از جمع معتادان هستند.

ابهری ضمن بیان این موضع که آموزش اولین شیوه پیشگیری از اعتیاد است، متذکر شد: والدین، دوستان، مربیان و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در پیشگیری و کاهش گرایش افراد به مصرف مواد مخدرنقش اساسی دارند.

این جامعه شناس ادامه داد: هر روز تعدای از جوانان به دلیل توهم و انجام کار‌های نا معقول که از عوارض مصرف مواد مخدر است، قربانی می‌شوند.

ابهری ضمن اشاره به آثار مخرب شبکه‌های اجتماعی در افزایش آمار اعتیاد، افزود: فضای مجازی در کشورما فاقد در و دروازه است و در بعضی صفحه‌ها و کانال‌ها علاوه بر خرید و فروش مواد مخدر کشت این مواد نیز آموزش داده می‌شود.

وی ضمن تاکید به نقش محوری والدین در مراقبت فرزندانشان و همچنین جایگاه آموزش و پرورش در پیشگری از اعتیاد، افزود: دوست گزینی و ایجاد سرگرمی‌های سالم برای جوانان و نوجوانان می‌تواند تا حد زیادی خطر اعتیاد را کاهش دهد.

ابهری  آموزش مهارت‌های زندگی مثل نه گفتن به خواسته‌های غیرمنطقی دوستان را در پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از روی آوردن جوانان به کشیدن سیگار بسیار موثر دانست و بیان کرد: به تازگی مصرف مواد مخدر گیاهی به نام گل که بذرآن به طور مشترک توسط آمریکا و بعضی از کشور‌های اروپایی تهیه می‌شود، رواج پیدا کرده است، که از جمله خطرناک‌ترین نوع مواد مخدر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتیاد سیگار مصرف مواد مخدر شیوع اعتیاد جامعه شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است