Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:57:25 GMT

تولید در خوزستان با کرونا تعطیل نشد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۴۵۳

تولید در خوزستان با کرونا تعطیل نشد

صنایع بزرگ استان خوزستان نقش مهمی در تولید ناخالص و خلق ثروت در سطح استان و در گستره ملی دارند. کرونا تاکنون نتوانسته است چرخ این صنایع را متوقف کند و حتی این صنایع در حال حاضر به بخش‌های آسیب دیده از کرونا در استان خوزستان کمک می‌کنند.

«سید نورالله حسن‌زاده»، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان درگفت‌و‌گو با «ایران»  با بیان این مطلب گفت: در این استان، واحدهای بزرگ تولیدی و واحدهای کوچک و متوسط  فعالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحدهای بزرگ، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری (حدود٩٠ درصد) را به‌ خود اختصاص می‌دهند و در تولید ناخالص کشور سهم بسزایی دارند و شاید به‌ لحاظ خلق ثروت کارکرد ملی این واحدها بسیار پررنگ است مانند واحدهای پتروشیمی که سالانه حدود ١٩ میلیون تن محصول تولید می‌کنند. این واحدها در ایام کرونا با تمام ظرفیت فعال و مشکلی نداشتند و شاغلان هم با ظرفیت کامل کار کردند و کارگری هم در این صنایع بیکار نشد. وی همچنین در خصوص فعالیت واحد‌های ٩ گانه کشت وصنعت‌های نیشکری خوزستان در شرایط کرونا توضیح داد: این واحدها هرچند متأثر از خشکسالی‌ها و سیل سال گذشته با تمام ظرفیت کار نکردند ولی مشکلی در نیروی انسانی فعال نداشتند. معاون استاندار خوزستان در خصوص وضعیت واحدهای فلزی تصریح کرد: فولاد سازها وصنایع وابسته هم در این شرایط با ظرفیت کامل کار کرده ومشکلی نداشتند بجز گروه ملی صنعتی فولاد ایران که به‌ ظرفیت تولیدی خود نرسیده است. امیدواریم با پیگیری‌های زیاد مدیریت استان و وزارت کشور و دستورات رئیس جمهوری بتوانیم در آینده نزدیک شاهد فعالیت کامل آن باشیم. وی خاطرنشان می‌کند: بنابراین در چند ماهه اخیر و به‌دنبال شیوع کرونا درحوزه واحدهای بزرگ صنعتی خوزستان مشکلی نداشتیم و حتی این صنایع به سایر بخش‌های آسیب دیده کمک هم کردند. وی همچنین در خصوص وضعیت اشتغال در واحد‌های کوچک ومتوسط هم می‌گوید: در این بخش هم صنایع غذایی مشکلی نداشتند و فعال بودند ونیاز کشور واستان را تأمین کردند. البته این دسته از واحدهای تولیدی ابتدا دچار شوک شدند ولی زود عبور کرده و با رعایت مسائل بهداشتی توانستند ادامه فعالیت بدهند. به‌گفته وی، چهار کارخانه تولید الکل در استان وجود دارد که این واحدها قبل از کرونا مشکل فروش داشتند ولی در حال حاضر با تمام ظرفیت فعال و بخش اعظمی از نیاز کشور را تأمین کردند. وی در پاسخ به اینکه آیا مشکل قطعه سازان خوزستانی صنعت نفت رفع شده است، می‌گوید: واحد‌های قطعه ساز متأثر از شرایط نفت بودند و این گروه کمی مشکل داشتند که با تمهیدات اتخاذ شده و تسهیلات لازم برای این گروه امیدواریم بزودی مشکلاتشان مرتفع شود. بعضی از اینگونه واحد‌ها و دیگر واحدهای تولیدی که ناخواسته کارشان از رونق افتاده بود بلافاصله به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند تا بیمه بیکاری دریافت کنند. معاون استاندار خوزستان در مورد مشکلات «فولاد اکسین» هم تصریح می‌کند: این واحد بیش از ١٠٠٠ نفر شاغل دارد که با پیگیری‌های استاندار وکمک همه مسئولان فعالیت کامل خود را ادامه می‌دهد و از بحرانی که می‌توانست این واحد تولیدی منحصر به‌ فرد را زمین‌گیر کند به سلامت عبور کرده است . بعضی از واحد‌های تولیدی آسیب پذیر مشکلات ساختاری و مدیریتی دارند و تلاش می‌شود در حد توان و امکانات کمک شوند تا بتوانند تولید اقتصادی داشته باشند و کسانی که تولید اقتصادی و بازار نداشته باشند را باید به تغییر محصول، اصلاح خطوط تولید و یا واگذاری ترغیب کرد.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود