Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، دهقانی دهنوی معاون وزیر اقتصاد در برنامه تیتر امشب از افتتاح رسمی "پنجره واحد شروع کسب و کار" خبر داد و افزود: امیدواریم با افتتاح این پنجره وعده داده شده برای بهبود فضای کسب و کار محقق شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه کشور ما در میان ۱۹۰ کشورجهان در رده ۱۷۸ کشور شاخص راه اندازی کسب و کار قرار داشت، گفت: سهولت کسب و کار یکی از شاخص‌های مهم بین المللی برای سنجیدن سطح اقتصاد کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی دهنوی بیان کرد: فرایند شروع کسب و کار، از ثبت قانونی گرفته تا ملزومات مربوط به مالیات و تامین اجتماعی، یکی از زیرشاخه‌های این شاخص اقتصادی است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: تاکنون در کشور ما ثبت شرکت‌های اقتصادی و مراکز کسب و کار با مسئولیت محدود و فرایند آن بیش از ۷۲ روزه زمان بر بود در صورتیکه در کشور نیوزلند کلیه فرایند راه اندازی یک کسب و کار در نیم روز کاری انجام می‌شود.

دهقانی دهنوی گفت: با افتتاح پنجره واحد تسهیل در شروع فرایند کسب و کار حاصل می‌شود.

او با بیان اینکه با اجرای دو گام حدود ۶۰ روز در فرایند ثبت شروع کسب و کار تسهیل می‌شود از گام سوم تسهیل در فرایند کسب و کار گفت و افزود: با همکاری قوه قضائیه نیازی به گواهی صدور عدم سوء پیشینه نیست. در گام دوم تسهیل در ثبت نام نظام امورمالیاتی بود که حدود ۵۵ روز طول می‌کشید.

معاون وزیر اقتصاد افزود: از این پس با اعتماد به متقاضیان کد مالیاتی و اقتصادی داده می‌شود مگر آنکه اعتبار آن‌ها صحت نداشته باشد.

افزایش اشتغال و تولید با افتتاح پنجره واحد

سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن ابراز خوشحالی از بدست آوردن رتبه بهتری در رنکینگ رتبه بندی بانک جهانی در افتتاح کسب و کار‌های نوپا گفت: با افتتاح پنجره واحد شاهد بهبود کسب و کار و افزایش اشتغال و تولید خواهیم بود.

او با بیان اینکه در گذشته تصمیم بر این بود که سالیانه ۱۰ رتبه ارتقا رتبه جهانی داشته باشیم، افزود: تجربه همکاری در ایجاد پنجره واحد کسب و کار شاخص کشور را در جایگاه جهانی بهبود بخشید.

سلاح‌ورزی گفت: امیدواریم گام سوم در تمام مراکز استان‌ها اجرا شود.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: معاون وزیر اقتصاد شروع کسب و کار پنجره واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی دانشگاه آزاد اسلامی البرز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد کرج برگزار شد.

دکتر طهرانچی ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی با جمعی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فناوران به گفت‌وگو پرداخت.

این مجتمع با مساحت ۳۹۰۰ متر مربع دربرگیرنده مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مرجع و همکار دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مشتمل بر ۵۱ فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی است که در ۷ گروه مختلف ساماندهی شده‌اند.

برق، الکترونیک، هوش مصنوعی، فناوری‌های نوین، شیمی، کشاورزی، کشت بافت، محیط زیست، غذا و دارو، مجموعه کارگاه‌های طراحی و دوخت و تحقیقاتی پزشکی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی است.

گفتنی است ۲۰ عضو هیأت علمی، منتورینگ مجتمع شهید قبادی را در کنار ۳۲ کارشناس آزمایشگاه‌ بر عهده دارند و تمامی فعالیت‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان البرز در قالب ۱۱ آزمایشگاه همکار سازمان‌ها در این مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی فعالیت انجام می‌شود.
همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های خود از مهدکودک سمای واحد کرج بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229098 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • افتتاح خط یک واحد ریخته گری فویل آلومینیوم در اشتهارد
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد