Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:54:30 GMT

ایجاد سایت موزه جنگ در چالدران

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۱۰۴

ایجاد سایت موزه جنگ در چالدران

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار چالدران گفت: ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، ساماندهی مقبره سید صدرالدین، ساماندهی تپه شهدای گمنام، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محوطه منشور های بازالتی گردنه قیرمزلیق و فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا در دستور کاری ادارات مربوطه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن محمد زاده شامگاه ۱۰ خرداد در نشست بررسی موانع آبادانی و پیشرفت چالدران در تشریح وضعیت شهرستان در حوزه های مختلف، بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای نیل به اهداف توسعه ای شهرستان تاکید و حضور بنیاد علوی را در شهرستان ظرفیت قابل توجهی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت و با تلاش جهادی بتوان شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی در ادامه با اشاره به وجود آثار متعدد تاریخی و جاذبه‌های طبیعی چالدران، این منطقه را در سطح کشور جزء مناطق کم نظیر گردشگری برشمرد و افزود: باید در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری برنامه ریزی‌های اصولی انجام گیرد.

فرماندار چالدران در ادامه گفت: برنامه های مشترک در شرف پیگیری و اجرا در زمینه گردشگری، ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، ساماندهی مقبره سید صدرالدین، ساماندهی تپه شهدای گمنام، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محوطه منشور های بازالتی گردنه قیرمزلیق و فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا به جد پیگیری می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت راههای ارتباطی شهرستان در حوزه بین شهری و روستایی در وضعیت نامناسبی قرار دارد، افزود: طبق مذاکراتی که بعد از استقرار کارخانه آسفالت ۱۲۰تنی مارینی در شهرستان با متولیان امر صورت گرفته، برای جبران عقب ماندگیها در این حوزه با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی و با اجرای پروژه های مشارکتی خواهیم توانست گام های عملیاتی در طی سال جاری برداریم.

به گزارش ایسنا، محمد زاده با اشاره به اینکه بخش دشتک(آواجیق) در بسیاری از شاخص ها کم برخوردار است، افزود: با توجه به جایگاه مهمی که بخش دشتک در تمامی زمینه ها نیازمند توجه جدی مسئولین و بنیاد علوی است که با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بتوان این بخش را به جایگاه اصلی خود رساند.

نیک نفس، نماینده و رابط بنیاد علوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنیاد علوی با محوریت محرومیت‌زدایی و با هدف پیشرفت و آبادانی در این شهرستان استقرار یافته است، افزود: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اجرای برنامه های پیشران به اهداف اصلی خود دست یابیم.

وی اجرای پروژه‌های عمرانی در زمینه راه، آب، گردشگری، زیباسازی مبلمان شهری، زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه فضاهای سبز در سطح شهرستان همچنین توجه جدی به توسعه بخش کشاورزی را از جمله برنامه‌های بنیاد علوی عنوان کرد و گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقدمات اجرای این طرح‌ها در شهرستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سایت موزه موزه جنگ بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود