Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سواری گفت: طرح تحول اجتماعی در مساجد با هدف افزایش عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سطح جامعه در شهرستان دشت‌آزادگان اجرا می‌شود.

«حجت‌الاسلام احمد سواری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: به مناسبت هشت شوال سالروز تخریب بقیع از سوی وهابیت و آل سعود است این اداره با تهیه و توزیع فیلم کوتاهی درباره جنایت‌های آل سعود و وهابیت که دست‌نشانده‌های یهود در منطقه هستند را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشت‌آزادگان ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد این اداره در سال پیش رو تقویت مساجد، تقویت هیئت‌های مذهبی با ظرفیت‌های مختلف، اولویت قراردادن برنامه‌های بانوان فرهیخته شهرستان، مقابله با فرقه‌های انحرافی مانند وهابیت و ... و همچنین تشکیلاتی شدن فعالیت‌های قرآنی به‌منظور انسجام بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه نسبت به فعالیت‌های قرآنی نگاه‌ها باید تغییر کرد افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در نظر است تعیین سرگروه‌هایی نخبه قرآنی برای شبکه‌سازی در لایه‌های مختلف جامعه است که با این روش می‌توان تعداد بسیاری را به فعالیت‌های قرآنی جذب کرد.

 

حجت‌الاسلام سواری با اشاره به اینکه طرح تحول اجتماعی در مساجد اجرا می‌شود اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مساجد به سه گروه تقسیم می‌شوند، مساجد الگوی شهری، مساجد امام محور که در روستا فعالیت دارند و مساجدی که باید به‌عنوان پایگاه اجتماعی فعالیت کنند؛ تقسیم‌بندی مساجد با تعیین اولویت فعالیت‌ها می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه همه فعالیت‌های مساجد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی رصد می‌شوند یاد آور شد: نظارت نقش تاثیرگذاری در بهتر شدن عملکرد فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه خواهد داشت.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد