Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان در خصوص تعطیلی مساجد گفت: اسلام دینی منطقی و سلامت‌محور است و تعصب در آن معنایی ندارد. هرکجا که سلامت جامعه به خطر بیفتد اقدامات لازم برای حفظ سلامتی مسلمانان انجام می‌شود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به فعالیت مجلس یازدهم اظهار داشت: از نمایندگان انتظار می‌رود کارها را به خوبی پیش ببرند تا قوانین دارای نقص را اصلاح کنند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به وضع قوانینی بپردازند که منجر به حذف بروکراسی‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات استکبار جهانی با هدف تضعیف ایران و تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمریکا و دوستانش همواره در تلاش بوده‌اند با وضع تحریم‌ها و اخلال در ایران اسلامی، این کشور را ضعیف جلوه دهند. در این خصوص باید به آنان گفت که اقداماتشان کاملا بچگانه است و نمی‌توانند مانع درخشش ایران اسلامی شوند.

امام جمعه اصفهان افزود: روزی سپاه پاسداران را تحریم کردند و امروز نیروی انتظامی، این حماقت آمریکا و ترامپ است که در کمال وقاحت حتی مقام معظم رهبری را نیز در لیست تحریم خود قرار دادند، همه اینها به دلیل شکست‌های پی‌در‌پی آنهاست که برای نجات خود به همه چیز چنگ می‌زنند‌.

وی با اشاره به نمونه‌ای از ناکارآمدی مکر و نیرنگ استکبار در مسئله کرونا تصریح کرد: ناکارآمدی دسیسه‌ها و تحریم‌های آمریکا و هم‌پیمانانش به جایی رسید که در زمان شیوع کرونا در ایران ابراز امیدواری کردند که این ویروس کاستی‌های آنان در نابودی ملت و نظام ایران را جبران کند ولی به خواست خدا این ویروس بلای جان خودشان شده است .

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ایران در مسئله کرونا با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی موفق ظاهر شد، گفت: در بسیاری از کشورها بین بیماران تبعیض‌های زیادی حاکم بود و افراد مسن تقریباً نادیده گرفته می‌شدند اما در ایران به همه با یک چشم نگاه شد، چراکه همه انسانند.

وی خاطرنشان کرد: چند روزی است در اصفهان حاد بودن مسئله کرونا کاهش چشم‌گیری داشته و تنها یک بیمارستان در اصفهان بیماران کرونایی را در خود جای داده است که بواسطه همین امر می‌توانیم اصفهان را داری وضعیت نسبتا سفید بنامیم، اما این وضعیت نباید سبب شود که مسائل بهداشتی را جدی نگیریم.

امام جمعه اصفهان در خصوص تعطیلی اماکن مذهبی در زمان قرمز بودن وضعیت کرونا اظهار داشت: بسیاری از افراد و کشورها انتظار تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی را نداشتند و برخی از افراد متعصب نیز با این تعطیلی به مخالفت پرداختند که در این خصوص به این افراد می‌گوییم اسلام دینی منطقی و سلامت‌محور است و تعصب در آن معنایی ندارد. هرکجا که سلامت جامعه به خطر بیفتد اقدامات لازم برای حفظ سلامتی مسلمانان انجام می‌شود.

قدردانی امام جمعه اصفهان از ‌نیروهای مسلح / در مقابله با کرونا ‌بهتر از دفاع مقدس ‌پای کار آمدندامام جمعه اصفهان: جهش در تولید تجهیزات پزشکی امروز در کشور قابل مشاهده استامام جمعه اصفهان: با پرداخت وام 4 درصد آبرو و کرامت مردم حفظ می‌شود؛ مساجد نیازمندان محله خود را شناسایی کنند

وی با اشاره به معنای صحیح از تقلید افزود: تقلید به معنای رجوع به خبره است که در مسائل شرعی و دینی تقلید باید از علما و در مسائل بهداشتی باید از متخصصان امر صورت پذیرد، در مسئله کرونا شاهد بودیم که تمامی مراجع تقلید از متخصصان امور بهداشتی تبعیت کردند و این امر صحه‌ای بود بر تبعیت از افراد خبره که رهبری نیز در این خصوص مردم را ملزم به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خصوص دروس حوزه علمیه نیز بیان کرد: کلاس‌ها و دروس حوزه‌های علمیه برپا شده و لازم است تمامی طلاب و روحانیون با رعایت کلیه دستور‌العملهای بهداشتی در کلاس‌ها شرکت کنند، همچنین ناچار هستیم تعطیلی مرداد‌ماه حوزه علمیه را لغو کنیم تا جبرانی برای تعطیلی ماه‌های گذشته باشد.

انتهای پیام/163/ی

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان مسئله کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان

 نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهر‌های استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.
----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد