Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@23:08:49 GMT

دردسر کرونا برای بیماران دیابتی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۰۴۰

کیومرث پور رستمی با اشاره به اینکه به دلیل برخی مشکلات واردات برخی از اقلام انسولین‌های قلمی به کشور با مشکل مواجه شده بود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی از کشورهای تولیدکننده اقلام دارویی مرزهای ورودی و خروجی خود را بستند و همین باعث ایجاد وقفه در صادرات برخی اقلام دارویی از جمله انسولین‎های قلمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه براین در مدت زمان شیوع ویروس کرونا برخی از شرکت‌های تولیدکننده نیز در فرایند تولید داروهای خود محدودیت ایجاد کرده و همین باعث شد میزان تولید برخی از اقلام دارویی کم شود.

این مسئول توضیح داد: اگر این مشکلات را به مشکل دپوی داروهای وارداتی در گمرک اضافه کنیم، علت کمبود انسولین نه تنها در البرز بلکه در بقیه استان‌های کشور مشخص می‌شود.

پوررستمی اضافه کرد: خوشبختانه انسولین‌های قلمی پنجشنبه گذشته از گمرک ترخیص شده و بعد از لیبل‌گذاری در اختیار شرکت‌های پخش قرار می‌گیرد و با این اوصاف می‌توان گفت مشکل کمبود انسولین‌های قلمی در استان این هفته رفع می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند در زمان کمبود انسولین قلمی می‌توانند به پزشک خود مراجعه و با گرفتن رژیم انسولینی و مصرف انسولین ویال که از گذشته تا کنون مرسوم بوده بیماری خود را کنترل کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: انسولین‌های قلمی به واسطه کوچکی، امکان حمل بی دردسر و سادگی در روش مصرف طی چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند ولی این طور نیست بیماران نتوانند از نمونه‌های دیگر استفاده کنند.

وی افزود: انسولین‌های قلمی به صورت سهمیه دو هفته‌ای در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و بعد از اتمام آنها مجدد شارژ می‌شود.

پوررستمی گفت: توزیع بخش انسولین‌های قلمی در داروخانه های استان از امروز آغاز می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات ویروس گمرک پزشک دانشگاه علوم پزشکی پزشک دانشگاه علوم پزشکی گمرک معاون واردات انسولین های قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین

فدراسیون والیبال اوکراین با دردسری بزرگ و جدی با ملی‌پوشان این کشور مواجه شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل بازی‌های تیم ملی برای والیبال اوکراین با دردسر و مشکلی بزرگ برای فدراسیون این کشور آغاز شده و هر روز تعدادی از ملی‌پوشان اوکراینی از حضور در اردوی تیم ملی انصراف می‌دهند.

ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد

چند روز پیش، اولگ پلوتنیتسکی که به تازگی با تیم پروجا به عنوان قهرمانی سری A1 ایتالیا رسید به کادر فنی تیم ملی اوکراین و در راس آن، رائول لوزانو اعلام کرده که برای تیم ملی بازی نمی‌کند. این بازیکن 27 ساله، خستگی و مصدومیت را دلیل انصراف از حضور در  اردوی تیم ملی عنوان کرد.

کاپیتان تیم ملی اوکراین، تنها بازیکنی نیست که تماییل به حضور در اردوهای تیم ملی ندارد و تعدادی از بازیکنانی که در لیگ اوکراین به عنوان قهرمانی رسیدند نیز نمی‌خواهند در تیم ملی باشند. همه آنها گواهی مصدومیت خود را با امضای یک دکتر به مسئولان فدراسیون  تحویل داده‌اند.

میخایلو ملنیک، رئیس فدراسیون والیبال اوکراین، این جریان را یک خرابکاری علیه والیبال کشورش می‌داند: من نمی‌توانم این جریان را برای رائول لوزانو توضیح دهم ولی تلاش می‌کنم بازیکنان خاطی را جریمه و محروم کنم. اگر بازیکنی، اردو را بدون دلیل خاصی ترک کند، قطعا محروم و باشگاه او جریمه خواهد شد.

طبق قوانین والیبال اوکراین، بازیکنان دعوت شده باید در اردو حاضر شده و با نظر پزشک معتمد فدراسیون،‌ اردو را ترک کنند. هر گونه تخلف از این قانون تا 2 سال محرومیت از فعالیت‌های ورزشی را برای بازیکن خاطی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود