Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ رشید احمد در سخنانی اعلام کرد: قدرت اتمی کشور پاکستان ارتباطی به نواز شریف ندارد و مخالف آزمایش‌های هسته‌ای بود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن کشور پاکستان که 21 سال قبل و همزمان با آزمایش موفقیت آمیز هسته‌ای پاکستان وزیر صنعت این کشور بود افشاگری های تازه‌ای انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آزمایش رسمی موشک های اتمی کشور با همراهی من، راجا ظفر الحق و گوهر ایوب (از اعضای کابینه وقت) انجام شد.

شیخ رشید در مورد «نواز شریف» نخست وزیر وقت پاکستان گفت: او به همراه دیگر اعضای کابینه مخالف سرسخت آزمایش موشک های هسته‌ای بودند ولی شرایط به نحوی بود که نتوانستند خواسته های خود را عملی کنند.

وزیر راه آهن کنونی پاکستان اظهار داشت: اگر نواز شریف به خواسته های خود می رسید و اجازه آزمایش موشک هسته‌ای را نمی داد تهدیدهای هند علیه پاکستان به شدت افزایش پیدا می کرد.

این سیاستمدار پاکستانی که در دوره پرویز مشرف نیز مسئولیت های خود را حفظ کرد، گفت: من ارتباطی با حزب تحریک انصاف ندارم و شخصا چون عمران خان را انسان صادقی می بینم با او دوستی دیرینه دارم.

وی بازهم نسبت به حوادث آتی منطقه جنوب آسیا پیش بینی انجام داده و گفت: به نظر نمی رسد اتفاقات به سمتی برود که شاهد صلح و ثبات در منطقه باشیم.

رئیس حزب عوامی مسلم لیگ پاکستان تاکید کرد: عاملان اصلی بحران گرانی شکر در پاکستان سران حزب نواز هستند و با پیگیری های عمران خان به سزای اقدام خود خواهند رسید.

گفتنی است کشور پاکستان در سال 1998 و پس از گذشت تنها 2 هفته از آزمایش بمب هسته‌ای توسط هند، رسما موشک های هسته‌ای خود را آزمایش کرده و تبدیل به تنها قدرت هسته‌ای جهان اسلام شد.

از آنجا که این اتفاق در زمان حکومت حزب نواز رخ داد در تمام این سال ها سران حزب تلاش می کردند آن را یکی از اقدامات موفق نواز شریف معرفی کنند.

تاکنون مسئولین حزب نواز به سخنان شیخ رشید واکنش نشان نداده‌اند و تنها وزیر قانون سابق ایالت پنجاب گفته است: سخنان شیخ رشید نشان می دهد که او در زمان آزمایش موشک های هسته‌ای از ترس به خارج ازکشور فرار کرده بود است.

افشاگری خبرنگار آمریکایی؛ سازمان سیا به دنبال «دانشمندان هسته ای پاکستان»تاکید مجدد آمریکا بر کاهش فعالیت‌های هسته‌ای پاکستانرشد قابل توجه سلاح‌های هسته‌ای پاکستان در 10 سال آیندهآزمایش هسته‌ای پاکستان 18 ساله شد + عکس

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار پاکستان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار پاکستان هسته ای پاکستان هسته ای نواز شریف شیخ رشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین المللی برای توسعه علم هسته‌ای هست و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین