Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشوب و درگیری پس از قتل سیاه‌پوست آمریکایی در شهرهای بزرگ این کشور همچنان ادامه دارد و در چند شهر نیز مقررات منع رفت‌وآمد وضع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آسوشیتدپرس، افزایش تنش‌ها و آشوب در شهرهای لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر، شهرداران این مناطق را مجبور کرد که حکومت‌نظامی در شهرهای خود اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداران این مناطق با «بسیار غیرعادی و افراطی» توصیف کردن این اقدام، گفتند که به دلیل افزایش خشونت‌ها و وضعیت ناپایدار شهرهایشان، مجبور به اعمال وضعیت منع آمدوشد هستند.

بر این اساس، در لس‌آنجلس، معترضان تجمعات گسترده‌ای در مناطق مختلف این شهر بر پا کردند که با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

لس آنجلس

تظاهرات‌کنندگان نیز که با گاز اشک‌آور و باتون‌های پلیس آمریکا مواجه بودند، با نیروهای امنیتی درگیر شده و چند دستگاه خودرو پلیس را به آتش کشیدند.

«استیو هرمان» خبرنگار شبکه صدای آمریکا با به اشتراک گذاشتن تصاویری از شهرهای فیلادلفیا، لس‌آنجلس، شیکاگو، نیویورک، کلیولند، سن‌دیگو، واشنگتن، ایلی‌نوی و تالاهاسی در صفحه توئیتر خود نوشت که آتش درگیری در سراسر آمریکا زبانه می‌کشد.

منابع خبری محلی از شهر «پیتسبورگ» گزارش می‌دهند که طی ناآرامی‌های چند ساعت اخیر، چندین افسر پلیس و نیروی امنیتی زخمی شده و در این شهر نیز حکومت‌نظامی برقرارشده است.

در نیویورک نیز برای سومین روز پیاپی، تظاهرات‌کنندگان به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود به نژادپرستی و خشونت سازمان‌یافته پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان را ابراز کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پلیس شیکاگو نیز طی چند ساعت قبل حدود ۱۱۰ نفر را به اتهام حضور در تظاهرات غیرقانونی بازداشت کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیز گزارش داد که طی درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در این شهر، حداقل ۱۰ مأمور پلیس زخمی شده و ده‌ها خودروی پلیس تخریب شدند.

در تالاهاسی (مرکز ایالت فلوریدا) یک راننده وانت پیکاپ سعی کرد با راندن میان بیش از ۲۰۰ معترض رنگین‌پوست که تظاهرات مسالمت‌آمیزی را برپا کرده بودند، آن‌ها را زیر بگیرد.

یک شبکه آمریکایی گزارش داد با اینکه خودرو به چندین نفر برخورد کرد اما شهردار تالاهاسی مدعی است که کسی در این حادثه «آسیب جدی» ندیده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» نیز در خبری فوری گزارش داد که در شهرهای کلیولند و سیاتل نیز قانون منع آمدوشد برقرارشده است.

همچنین تظاهرات اقشار مختلف مردم ایالات‌متحده علیه خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان در این کشور، به مقابل کاخ سفید نیز کشیده شد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان و ممانعت از ورود آن‌ها به بخش اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور، از تجهیزات ضد شورش، باتون و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، تهدید کرد: «به اراذل‌واوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به‌صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت». (جزئیات بیشتر)

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاه‌پوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشرشده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و چند شهر دیگر بزرگ این کشور در پی داشت.

سن دیگو

شیکاگو

فیلادلفیا

لس آنجلس

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: لس آنجلس فیلادلفیا جورج فلوید رنگین پوستان پلیس آمریکا لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز