Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان رعایت قوانین و مقررات را ضامن صید و صیادی پایدار خواند.

عبدالرسول دریایی صبح امروز(یازدهم خردادماه) در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان که با محوریت صید صنعتی برگزار شد، افزود:  بدون شک باید تمرکز ناوگان صید صنعتی بر روی صید هدف باشد و ارتقای بیش از پیش نسبت صید هدف به صید ضمنی از برنامه های در دست انجام این ناوگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف شیلات بهره برداری اصولی از دریا است و در چارچوب قانون نهایت حمایت از صیادان و همه بهره برداران را خواهد داشت، تصریح کرد: اما اگر بی قانونی و تخلفی  مشاهده شود با شدت با آنها برخورد خواهد شد.

دریایی بیان کرد: با توجه به حساس شدن موضوع تخلفات برخی از شناورهای صیادی صید صنعتی در جامعه، در شرایط کنونی تخلفات یک شناور صنعتی، ناوگان این صید را زیر سوال میبرد و از همین رو با جدیت پیگیر تخلفات خواهیم بود و هیچ تخلفی را بدون اعمال قانون نخواهیم گذاشت.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: تمامی شناورها به صورت ۲۴ ساعته کنترل و پایش می شوند و در صورت هرگونه تخلف قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

وی رعایت حریم مرزی، ارتقای مهارت ها و آموزش نیروهای شاغل در شناورها، احترام به همه قوانین صید وصیادی را از اهم برنامه های پیش رو ناوگان صید صنعتی دانست و عنوان کرد: پیشنهاد ایجاد فرصت بازسازی ذخایر مانند سایر فصول صید و تنفس برای دریا با اجرای طرح دریابست و در راستای  بهبود شرایط اقلیمی دریا و تقویت ذخایر آبزیان مطرح است و در صورت تائید شدن از سوی سازمان شیلات ایران این مهم اعمال شود.

این مقام مسئول همکاری جامعه صیادی با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را به نفع جامعه بهره بردار خواند و از زحمات ریاست و کارکنان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در ارزیابی ذخایر و همچنین پشتیبانی علمی فعالیت های شیلاتی تشکر کرد.

همچنین رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان مدیریت ناوگان صیادی فانوس ماهیان را امری تخصصی خواند و گفت: بدون شک مدیریت آن باید به وسیله دستگاه تخصصی امر،یعنی شیلات صورت گیرد.

محمد صدیق مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه بهره برداری اصولی و پایدار از دریاست که می تواند زمینه ساز جهش و رونق در تولید باشد، افزود: پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با تمام تلاش و همکاری برای تحقق این مهم در کنار اداره کل شیلات هرمزگان و جامعه بهره بردار ایستاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صید ترال شیلات هرمزگان صید صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بابک کاوه ئیان افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

کاوه ئیان گفت: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

کاوه ئیان بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

کاوه ئیان یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم