Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:42:13 GMT

دعوتنامه توئیتر از آلمان رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۶۶۶

دعوتنامه توئیتر از آلمان رسید

آلمان به دنبال تنشهای به وجود آمده از سوی ترامپ علیه شبکه های اجتماعی، از توییتر دعوت کرد پایگاه خود را به این کشور منتقل کند.

به گزارش ایسنا ، توماس جارزومبک، مسئول امور فناوری و تکنولوژی در وزارت اقتصاد آلمان با انتشار یک توییت خطاب به شبکه اجتماعی توییتر و جک دورسی، مدیرعامل آن خاطر نشان کرده است: جک و توییتر؛ شما را به آلمان دعوت می کنم چرا که شما در اینجا قادر خواهید بود آزادانه به انتقاد از دولت پرداخته و با اخبار جعلی و دروغین و محتواهای خشونت‌آمیز بجنگید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت TheHill، بدین ترتیب آلمان نخستین کشوری است که به توییتر به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان پیشنهاد داده تا در صورت عملی شدن تهدیدات کاخ سفید به تعطیلی یا وضع محدودیت های سخت گیرانه ، مقر و پایگاه خود را از آمریکا به این کشور منتقل کند و با سیاست گذاری و استراتژی های همیشگی به فعالیت های خود ادامه دهد.

پس از کشته شدن یک فرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا و ادامه اعتراضات مردم این کشور، دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده با انتشار توییتی به سرکوب مخالفان و معترضان پرداخت و آنها را به تیراندازی و اعمال خشونت تهدید کرده بود.

شبکه اجتماعی توییتر نیز پیام ترامپ را به علت آنکه حاوی محتوای خشونت آمیز و سرکوب کننده بود، پنهان کرد. همین امر موجب شد که ترامپ یک دستور اجرایی را با هدف افزایش توانایی های دولت در زمینه تنظیم و کنترل پلت‌فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به امضا برساند. اتفاقی که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند آغاز جنگی همیشگی میان شبکه های اجتماعی و سیاست مداران به‌ویژه کاخ سفید باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توييتر دونالد ترامپ شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم

شرکت بایت‌دنس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای فروش شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک ندارد. این در حالی است که وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی گفته بود بایت‌دنس به فروش کسب‌و‌کار آمریکایی تیک‌تاک بدون الگوریتم پیشنهاد محتوا فکر می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که طبق آن بایت‌دنس باید تا ۹ ماه آینده تیک‌تاک را بفروشد؛ درغیراین‌صورت تیک‌تاک در آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند