Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@08:37:10 GMT

عملیات اطفای حریق در 6 منطقه ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۸۰۱

عملیات اطفای حریق در 6 منطقه ممکن نیست

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگوی تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی، اقدامات این سازمان برای اطفاء و مهار آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود منصور با اشاره به این که هر ساله با شروع فصل گرما و افزایش حضور هموطنان در عرصه منابع طبیعی کشور، آمار ‌وقوع آتش سوزی افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش مناسب نزولات الهی در سال جاری پوشش گیاهی در سطح مراتع و جنگل‌ها ‌نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور با بیان این که از اردیبهشت ماه ‌ به نیروهای سازمان در استان‌ها اعلام آماده باش داده شده است، یاداور شد: پیگیری تشکیل ستاد بحران استان‌ها با مسئولیت استانداران و سازمان های مرتبط برای هماهنگی و هم ‌افزایی، ساماندهی نیروهای مردمی به خصوص همیاران طبیعت و آموزش آنها به منظور همکاری در اطفاء حریق و تشکیل جلسه با حضور نماینده ستاد مدیریت بحران کشور و وزارت دفاع در جهت هماهنگی استفاده از امکان اطفاء حریق ‌هوایی از جمله برنامه‌ریزی‌های سازمان جنگل‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی بوده است.

وی، پیگیری تشکیل جلسه در ستاد مدیریت بحران کشور با حضور رییس ستاد مدیریت اجرایی کشور و سایر مسئولین مرتبط برای هماهنگی بیشتر، تخصیص اعتبار به استان‌ها برای هزینه‌های جانبی مرتبط با اطفاء حریق، توزیع اقلام اطفاء حریق انفرادی و گروهی خریداری شده در سال گذشته به استان‌ها و ارسال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مدیریتی، فنی و اجرایی به استان ها در زمینه ساماندهی نیروها و تجهیزات و همچنین ‌اقدامات پیشگیرانه در مناطق بحرانی را از دیگر برنامه‌ریزی‌های سازمان جنگل‌ها برای اطفاء و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها برشمرد.

منصور یادآور شد: در طول هفته گذشته ۱۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان‌های جنوبی و زاگرسی به خصوص استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و استان فارس به وقوع پیوسته که با توجه به آمادگی‌های نیروهای استانی در کمترین زمان ممکن با امکانات در اختیار، اطفاء شده است.

وی ادامه داد: در شش مورد از حریق‌های یاد شده در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (منطقه گچساران)، خوزستان (منطقه بهبهان) و بوشهر (منطقه دشتستان) به علت صعب العبور بودن و وزش باد شدید امکان اطفاء از طریق زمینی میسر نیست و لازم است بنا بر هماهنگی‌ها و تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزیر وقت جهاد کشاورزی، وزیر دفاع و وزیر کشور برابر سنوات گذشته وزارت دفاع با اعلام این سازمان در سریع‌ترین زمان ممکن از ۱۶ پایگاه تجهیز شده، بالگرد برای اطفاء ارسال نماید.

منصور با اشاره به این که اطقاء حریق فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران و استان بوشهر شهرستان دشتستان نیاز به اعزام بالگرد دارد، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد، این موضوع از طریق هیئت وزیران پیگیری شود تا علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز به خصوص مطالبات قبلی وزارت دفاع، ترتیبی اتخاذ شود تا برابر روال هر سال با اعلام فرماندهی یگان حفاظت سازمان به مرکز فرماندهی و کنترل حریق وزارت دفاع برای اعزام بالگرد به محل حریق اقدام شود.

او یادآوری کرد: در روزهای اخیر با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بسیج مستضعفین مقرر شده تا با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به بکارگیری و استقرار نیروهای بسیج بومی در مناطق بحرانی و تقویت پیشگیری از وقوع حریق و اطفاء به موقع حریق های احتمالی با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بسیج در کنار نیروهای منابع طبیعی انجام شود.

بر اساس این گزارش، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و پس از استماع گزارش در خصوص اقدامات و بکارگیری امکانات و تجهیزات برای اطفای حریق و مهار آتش‌سوزی اخیر جنگل‌ها و مراتع، تاکید کرد: با همکاری همه جانبه و بی دریغ وزارت دفاع و همیاری سپاه و ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و بسیج نیروهای مردمی و فداکار و بکارگیری همه امکانات و استعدادها، باید در اسرع وقت جلوی خسارات بیشتر به این سرمایه ملی را گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل مسعود منصور سازمان جنگل ها جهاد کشاورزی اطفاء حریق وزارت دفاع استان ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از پیدا شدن کوهنورد نوجوان ۱۶ ساله در منطقه قله بند رامسر خبر داد.

غلامعلی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به گم شدن نوجوان ۱۶ ساله در جنگل‌های رامسر اظهار کرد: این حادثه امروز، پنجشنبه ششم اردیبهشت اتفاق افتاد که مراتب مفقود شدن این نوجوان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

وی افزود: تیم هلال‌احمر رامسر بعد از اعزام تیم امدادی و حضور در منطقه پس از دو ساعت جست‌وجو، این نوجوان را پیدا کردند و به محل امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خاطرنشان کرد: این کوهنورد نوجوان ۱۶ ساله در منطقه قله بند رامسر پیدا شد.

کد خبر 747956

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین