Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در حال حاضر فقط یک رام قطار در محور زنجان ــ تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کند.

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری و انتقال ویروس، حرکت قطارهای مسافربری متوقف شد اما با فروکش کردن روند ابتلا و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعدادی از قطارها به چرخه سیر و حرکت بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک رام قطار در مسیر زنجان ــ تهران فعالیت خود را از سر گرفته است، بیان کرد: این قطار ساعت ۶:۵۰ از تهران و ساعت ۱۴:۳۰ از زنجان حرکت می‌کند و چنانچه ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه دهد و مسافران استقبال کنند، تعداد قطارها افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا سه نوع قطار مسافران را به مشهد مقدس جابه‌جا می‌کرد، عنوان کرد: طی چند روز اخیر دوباره یک قطار راه‌اندازی شد اما به دلیل استقبال نکردن مسافران فعلا تا ۱۴ خردادماه متوقف است و پس از آن با مناسب بودن شرایط احتمال راه‌اندازی مجدد وجود دارد.

وی یادآور شد: در این مدت قطارهای باری فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند و راه‌آهن این آمادگی را دارد با درخواست تولیدکنندگان، خطوط ریلی را به مراکز صنعتی متصل کند تا با احداث ایستگاه‌های بارانداز، حمل و نقل بار با سهولت بیشتری انجام شود.

خدایی همچنین به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ــ قزوین اشاره کرد و گفت: این محور در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تزریق اعتبار مورد نیاز امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در فازهای مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: در بخش‌هایی از این پروژه زیرسازی به پایان رسیده و ریل‌گذاری هم انجام شده است، ضمن اینکه ارتقای سرعت قطارها و استفاده از قطارهای برقی بستگی به دوخطه شدن این محور دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان راه آهن استانی اقتصادی رعایت پروتکل های بهداشتی زنجان ــ راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال چای قاچاق با قطار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ محمدرضا طالبی گفت: ماموران پلیس راه آهن یزد هنگام انجام وظایف ذاتی و کنترل وسایل مسافران قطار "یزد-تهران" به فردی که قصد انتقال یک محموله از طریق قطار را داشت مشکوک شدند. 
وی بیان داشت: ماموران در بررسی‌های لازم، ۹۸۰ کیلوگرم چای خارجی فاقدمجوز و قاچاق را کشف کردند که کارشناسان ارزش آن را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند. 
رئیس پلیس راه آهن استان یزد، افزود: متهم که قصد انتقال چایی‌های قاچاق از طریق قطار از یزد به تهران را داشت پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد. 
طالبی در خاتمه تصریح کرد: پلیس راه آهن کنترل و نظارت کامل را در خصوص برخورد با جرایم دارد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات