Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:22:42 GMT

رشد ۱۳۴ هزار و ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۸۲۲

رشد ۱۳۴ هزار و ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار دومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۱۳۴ هزار و ۵۹ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۹۸۶ هزار و ۹۵۴ واحد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 11 خرداد) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 134 هزار و 59 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 986 هزار و 954 واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 1301، وبملت با 961، شپنا با 797، فارس با 773، پارسان با 732، ومعادن با 698 و فولاد با 696 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و تنها نماد خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو در میان آنها روند نزولی داشت.

 

بنابراین گزارش امروز (یکشنبه 11 خرداد) شاخص کل فرابورس با رشد 118 واحدی در ارتفاع 11 هزار و 367 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، سبزوا - سيمان لار سبزوار ، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای سبزوا - سيمان لار سبزوار ، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان روند نزولی داشتند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 10 خرداد) در اولین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 614 واحدی در راتفاع 939 هزار و 171 واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 33401 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 971 هزار و 958 واحد به پایان رساند.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 8870 واحد افزایش معادل 3.56 درصد به 258 هزار و 121 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 6790 واحد رشد معادل 2.18 درصد به 318 هزار و 838 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 4493 واحد افزایش معادل 2.18 درصد به 211 هزار و 18 واحد، شاخص آزاد شناور با 44602 واحد افزایش معادل 3.55 درصد به یک هزار و 300 واحد، شاخص بازار اول با 27279 واحد افزایش معادل 3.96 درصد به 715 هزار و 852 واحد و شاخص بازار دوم با 55729 واحد رشد معادل 2.95 درصد به یک هزار و 945 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرپذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای خساپا، وپارس، خودرو،زکوثر، غپین و تملت به ترتیب با 338، 221، 136، 102، 78 و 48 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و نوري - پتروشيمي نوري در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، وبملت، کچاد و تاپیکو به ترتیب با 2679، 2408، 1741، 1247، 1140، 974 و 928 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو روند نزولی داشت و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در 929 هزار و 584 هزار نوبت معاملاتی، 7 میلیارد و 490 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 61 هزار و 54 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو شاخص کل بورس و اوراق بهادار واحد افزایش معادل روز گذشته نمادهای بر شاخص کل بورس واحد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز شنبه‌ ۸ اردیبهشت ماه با افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۴ هزار و ۳۸۱ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس